Marthes-mat blogg

fredag 7. oktober 2011

Marthe på sykehus

Kjære Dagbok
Jeg fikk mavesmerter på onsdagsettermiddagen. Jeg trodde jeg har spist noe jeg ikke tålte. Men mavesmertene forsvant da jeg tok noe smertestillende medisiner. Men senere på kvelden kl 01:00 kom de for fullt tilbake. Lene var nesten 100% sikker på at det var akutt blindtarmbetennelse så hun ringte etter ambulanse og sa det hastet med å få meg til sykehuset for behandling.
Ambulansen kom etter 6 min og Lene ble meg til sykehuset. Der fikk jeg narkose og husker ikke mer til jeg våknet opp noen timer senere. Lene satt ved siden av sengen og hun fortalte meg at hun hadde hatt rett og at jeg hadde vært i gjennom operativ behandling. Jeg ba Lene om å reise hjem og sove for hun skulle på jobb på denne torsdagen.
I går kom Kristine ned på sykehuset med stolen og min pc slik at jeg kunne følge med på nettet hvis jeg ønsket det. Men i går var jeg så sliten og trøtt at det ikke ble noe nett besøk. Jeg lå for det meste i sengen og hørte på lydbøker på min mobil.
Søs og mamma var innom hos meg litt senere på dagen, de hadde med seg noen flasker brus til meg ettersom jeg ikke liker den røde saften jeg får som drikke her.
Kristine kom tilbake til meg kl 18:00 og hjalp meg i dusjen. Jeg syns det var best slik for de ansatte her på sykehuset har sikkert mye annet viktigere å gjøre enn å hjelpe meg i dusjen.
Her på sykehuset har de virkelig god mat. I går fikk jeg blomkål suppe, den var som den skulle ha vært hjemmelaget. På kvelden fikk jeg 2 skiver med gulost og tomater. I dag har jeg fått karbonader med saus, poteter og grønnsaker til middag. Virkelig gode poteter kokken her på sykehuset bruker.
Lene sa jeg skulle hjem innen kort tid. Jeg vet ikke om det er i ettermiddagen, i morgen eller på mandag jeg skal reise hjem. Jeg har det veldig bra her, selv om jeg savner kjæresten, pusen og Kristine der hjemme.
Jeg har akkurat fått vite jeg skal sendes hjem om et par timer, sykepleier skulle ringe etter taxi til meg men jeg sa at jeg ringer hjem og få noen der til å hente meg.