Marthes-mat blogg

mandag 17. oktober 2011

Avslappende dag

Kjære Dagbok
I dag har vi ikke gjort så mye for å være ærlig. Etter lunsj spiste Lene en av de sterke smertestillende tabletter hun bruker mot smerter i foten og hun ble så trøtt at hun sovnet. Lene er ikke vant til så sterke tabletter. Jeg ble naturlig nok litt trøtt jeg også så jeg krøp opp i sengen til henne og der sovnet vi til jeg våknet da klokken ringte kl 14:30, da var det på tide å begynne med middagen.

Kristine kom hjem 15 min senere så jeg satte henne til å klargjøre poteter og gulrøtter til middagen. I dag har vi spist kokt torsk. Vi spiser fisk 3 ganger pr uke.

Jeg tilbød meg at Lene kunne få servert middagen på sengen så hun slapp å gå så mye på foten med smerter, men det ville hun ikke, så vi 3 spiste ved kjøkkenbordet sammen slik vi pleier å gjøre.

Kristine har mye lekser så hun satte seg ved skrivebordet mitt og begynte å gjøre dem. Lene la seg på sofaen for å se tv og jeg surfet litt på nettet, mest for å sjekke mail og lese nyheter.

I morgen tirsdag har jeg planlagt å arbeide igjen med det jeg har tatt på meg. Lene liker ikke å sitte eller ligge rolig, men jeg sier hun må holde seg mest mulig i ro til skaden i foten har blitt bedre.

Vi er trøtte begge 2 nå i ettermiddag og tror derfor at vi kommer til å sove tidlig i kveld ettersom vi våknet kl 06:00 i dagtidlig.  Det er mye bedre å stå opp tidlig på morgenen enn å stå opp langt ute på dagen. Jeg blir mye bedre i form av å komme meg opp tidlig enn sent på dagen.