Marthes-mat blogg

fredag 21. oktober 2011

Helaften hos søs

Kjære Dagbok
I går kveld var jeg, Lene og Kristine invitert hjem til søs og Anders på en helaften. Vi fikk en sen middag som besto av laksegryte med ris og salatblanding til. Det var så godt at jeg spiste nok litt for mye. Det ble servert alkoholfri vin til maten.

Etterpå ville Lene og Kristine opp i boblebadet til søs. Jeg…sukk..hadde også lyst men jeg forstår at jeg må nok vente litt med det. Men jeg satt og så på de jentene koset seg i det boblende vannet.

Etterpå fikk vi hjemmebakte kaker og te. Vi var ikke hjemme igjen før klokken var nesten 22:00. Da var vi 3 alle så slitne og trøtte at vi sovnet alle sammen.


Fredag 21.10.2011
Jeg og Kristine har vært ute på handletur i dag. Lene var også med, men hun satt igjen i bilen mens vi var inne i butikkene for å handle inn god mat til oss og Stine for 1 uke. Selv om jeg hver gang har skrevet handleliste, blir den ikke alltid fulgt helt nøyaktig. Jeg handler ofte inn produkter jeg får lyst på når jeg ser de ligger i hyllen.

I dag var det tilbud på grillet kylling så da kjøpte jeg 5 stk som jeg delte i 2 og frøs ned. Det vil si 10 middager. Så i morgenkveld skal vi kose oss med grillet kylling med mye godt tilbehør. En bærepose full av frukt og grønt har blitt standard når det skal handles inn for det spiser vi mye av.