Marthes-mat blogg

søndag 2. oktober 2011

Huset vårt del 1

Kjære Dagbok
Vi reiste nordover på torsdagsettermiddag slik at vi skulle få god tid til å jobbe i det nye huset vårt som ligger i Lillehammer området. Det var jeg, Kristine (min MPA) og Lene som reiste oppover. Søs og Anders kom etter på fredags formiddag. Vi 3 jentene fikk sove over hos Lenes søster Elin og hennes samboer Erik. Søs og Anders sov over på hotell.

Fredag begynte søs og rive ned den gamle strømkabelen på soverommene og Anders satte opp ny etterpå. Varmekabler på badet ble også lagt ned. Anders monterte også opp nye panel ovner i alle rom i huset og nye lamper i alle tak. Ved neste besøk skal Anders montere strøm på badet og badstua vår, men både bygningsarbeideren og rørlegger må gjøre ferdig noe arbeid før Anders kan begynne.

Fredag reiste Lene og Kristine til en møbelforetning hvor vi hadde bestilt noe som skulle hentes og betales. Det var til vårt soverom dobbeltseng 150br med nye gode madrasser, seng og madrass til rommet til Kristine på 120br og 3 fine skrivebord som vi skal ha på vårt arbeidsrom.

Jeg ble igjen hos Elin da jentene reiste og jeg ble med Elin til huset vårt litt senere på dagen. Der satte vi 4 jentene i gang med å montere sengene og skrivebordene sammen. Det var mye arbeid men vi fikk satt dem sammen for vanskelig var det ikke.

Vi snakket med bygningsarbeideren og sønnen hans og inngikk avtale at de også skal bygge om 60kvm av kjelleren til ei leilighet. Elin og Erik vil leie denne leilighet av oss og dette syns vi var en kjempefin ide. Det er greit å ha en sterk mann i huset for oss jentene. De kommer også til å flytte inn i huset vårt når det står ferdig i løpet av noen måneder og bo der til kjellerleiligheten er klar for innflyttning en gang ute på vår parten.

Når jeg flytter har jeg også behov for en ny MPA assistent og Erik vil gjerne ha den jobben for å hjelpe meg når jeg trenger det. Det syns jeg er helt ok for jeg vil ha en gutt og jente som MPA assistenter. Men jeg kommer til å teste han i noen arbeidsoppgaver for å se om han passer til denne jobben. Lene og Kristine skal også være tilstede for å se på hvordan han gjør det jeg sier.