Marthes-mat blogg

torsdag 27. oktober 2011

Deilig blomkålsuppe

Kjære Dagbok
I dag her i huset vårt her på Lillehammer har vi ikke gjort så mye. Vi 3 jentene spilte Monopol spillet som endte med at jeg satt igjen med hele byen og banken til slutt. Lene og Kristine ble slått konkurs av banken min.

Jeg har arbeidet på den hjemmesiden jeg er webmaster for med å sette inn nye bilder i ettermiddag.

Da vi ryddet opp i dette huset fant vi igjen matoppskrift boken etter Lenes bestemor. I dag har jeg laget en av disse oppskriftene til middag. Jeg laget blomkålsuppe med kokte gulrøtter og poteter som vi hadde opp i tallerkenen sammen med suppen. Det var veldig godt syns vi alle sammen. Det var første gang vi har spist denne formen for blomkålsuppe. Suppen ble laget fra grunnen og opp til ferdig produkt. Jeg er litt kresen på mat så jeg spiser ikke suppepakker og boksmat.

Jeg har også skrevet handlelisten for handleturen vi skal ut på i morgentidlig. Mamma og pappa kommer hit i morgen ettermiddag og skal være her i helgen.