Marthes-mat blogg

onsdag 26. oktober 2011

Marthe og Kristine på skogstur

Kjære Dagbok
I dag fant vi på at vi skulle ta oss en tur ut i naturen ettersom skogen er nærmeste nabo. Kristine fikk satt på meg noen varme klær og så rullet jeg ut fra huset. Lene ble igjen hjemme.

Kristine dyttet stolen min mens vi fant oss en smal bilvei innover i skogen. Vi hadde laget nistepakke og tatt med en termos med varmt vann til te. Jeg likte dette for det var så herlig å få være ute i skogen. Kjenne skogens friske luft.

Vi fant oss et vakkert sted hvor vi spiste nistepakken og drakk te til. Det er første gang på lenge at jeg har vært ute så lenge jeg var i dag. Vi var ute i naturen i nesten 3 timer. Fikk en varm følelse i kroppen hvor herlig dette var. Når vi flytter hit for godt, ja da skal det bli flere slike gode turer i naturen rundt der vi bor.

Da vi omsider kom hjem igjen hadde Lene laget god middag til oss som besto av kokt torsk, kokt gulrøtter, mandelpoteter og hjemmelaget hvit saus. Etter middagen tok jeg og Lene oss en middagslur sammen.