Marthes-mat blogg

tirsdag 25. oktober 2011

Huset vårt del 2

Kjære Dagbok
Denne uken har vi bestemt oss for å bli i huset vårt på Lillehammer. Vi ( jeg, Lene og Kristine) reiste nordover på søndagsettermiddag. Kristine kjørte bilen vår. Vi har fått montert hengerfeste på bilen vår og en venn av pappa fikk vi kjøpt en rimelig brukt henger med topp. Av en venn av søs fikk vi sekker med ved som vi kjørte med oss nordover.

Hengeren setter vi igjen i garasjen vår i huset når vi reiser hjem. I går var vi 3 jentene på bytur i Lillehammer, for å handle mat og seng til rommet til Kristine. Hun ville ha familieseng som det heter og det fikk hun. Familieseng er nesten som køyeseng bare seng nede er 120 cm bred.
Så sengen ble med oss på hengeren hjem til huset.

Etter jeg hadde laget en god middag av stekt laksfilet, grønnsaker og poteter tok vi jentene oss en middagslur. Når vi våknet noen timer senere var vi klare til å sette sammen byggesettet. Det var lett å sette sammen sengen men det tok lang tid med oss. Men vi har alltid god tid når vi gjør aktiviteter sammen

I går fikk vi også koplet opp hustelefonen og lagt inn ADSL så vi kan benytte våre stasjonære pc på nettet + bærbare pc. Vi har til nå måtte bruke mobilt internett når vi har vært i huset. Vi fikk også montert opp parabolen med koplet til 3 stk tv vi har i huset, stue, vårt soverom og Kristines rom.

I går kveld testet vi også ut vår nye badstue. Å sitte i badstue for meg er god medisin, å få varmet opp min ledd i kroppen. I badstuen er det plass til 4 personer. Noe større har vi ikke bruk for. Vi har også fått montert inn boblebad men det kan jeg ikke bruke ennå. Lene og Kristine testet ut boblebadet og er så glade for at vi kostet det på oss. På badet fikk vi montert inn 2 dusjer med god plass ettersom jeg må sitte trenger jeg også mer plass til å dusje enn de som kan stå i dusjen. Vi har satt inn en liten trebenk som jeg sitter på.

I dag har vi ikke gjort så mye, men vi har testet de nye stasjonære pc på nettet. Stine har også funnet seg til rette. Hun har funnet ut at det er så godt å ligge i den sofagruppen som sto her i huset etter bestemoren til Lene. Vi har også beholdt mesteparten av møblene som sto igjen i huset, men hvitevarer og 3 stk tv er nytt + senger.

Huset har alarm tilkoplet sentral hvis noen har lyst å komme på besøk når vi ikke er her.