Marthes-mat blogg

torsdag 20. oktober 2011

Husarbeid er god trening

Kjære Dagbok
De aller fleste tror det at vi som sitter i rullestol ikke kan eller vil gjøre husarbeid. Vel, slik er det ikke med meg. Jeg er sterk i mine armer og hender etter mye trening. Det å gjøre husarbeid er også en fin måte som kan sammenlignes som trening.

Selv om jeg bruker mye lengre tid på å støvsuge og vaske gulv, gjør jeg gjerne det. Jeg holder rundt støvsug slangen og støvsuger i vår bolig. Jeg skyver moppen foran meg når jeg vasker gulv.

Jeg tar også støvkluten og tar der jeg kommer til. Når vi vasker badet eller veggene i boligen vår, tar Lene fra taket og ned på veggen der jeg kommer til og jeg tar resten ned til gulvet.

Dette er fin trening for hender, armer og ryggen. Flere burde prøve dette istedenfor å trene i treningsstudio hvor det koster mye penger. Men jeg gjør også hjemmetrening + 1 time hos min fysioterapeut pr uke.