Marthes-mat blogg

mandag 28. november 2011

Mandagsrapport


Kjære Dagbok
I dag har jeg vært tilbake hos min fysioterapeut for ny behandling. Jeg hadde time der kl 10:00 og søs kom å hentet meg. Hun hadde ikke tid til å sitte å vente så hun kom tilbake å hentet meg når jeg var ferdig. Men hun ble med inn og hjalp meg av med joggedressen og fikk meg på maven opp på behandlingsbenken.

Jeg fortalte til fysioterapeuten at jeg hadde sterke smerter og ba han om å være forsiktig noe han ikke var. Han masserte meg nedover ryggen, setemusklene og nedover høyre ben. Jeg skrek mange ganger for det gjorde så vondt. Etterpå hjalp han meg slik at jeg ble liggende på ryggen med bena ut til begge sider. Han løftet opp mitt høyre ben som utløste vannvittige smerter i ryggen. Han begynte å klemme og massere maven min og fortsatte å massere musklene som sitter rundt Vulva. Tilslutt ville han at jeg skulle trene på egen hånd noe som jeg ikke klarte å gjøre pga av smerter. Hadde søs vært her så hadde hun stoppet han når han utførte denne behandlingen som jeg aldri har opplevd før å få.

Søs kom tilbake fikk kledd på meg og sa noen sannhetens ord til fysioterapeuten om behandlingen han utsatte meg for. Så reiste vi hjem til meg og vi spiste lunsj og drakk te til.

På Lillehammer har faren til Lene ordnet det slik at en fysioterapeut kommer hjem til meg en kveld i uken og foretar behandling og trening inne på vårt treningsrom. Jeg liker denne ordningen bedre enn at jeg må reise slik jeg gjør nå.

Da jeg ble alene måtte jeg krype opp i sengen og slappe av til det var tid for å lage middag. Jeg sov da Kristine kom hjem fra UIO med mer hjemmeoppgaver. Da jeg våknet laget vi middag sammen som var klar til Lene kom fra sykehuset. Lene har fått innvilget endring av arbeidsplanen sin, istedenfor å arbeide halve uker skal hun nå arbeide en hel uke og fri neste. Da kan vi reise tilbake til huset vårt og være der.

Lene sa at jeg og Kristine kunne reise nordover på onsdag og at hun kommer etter på toget på fredagskvelden. Dette forslaget likte jeg og Kristine meget godt. Så da blir vi der til neste søndag.

Lene slapper av på sofaen, Kristine gjør det inne i sengen sin og jeg vurderer om jeg skal gjøre det samme i godstolen min når jeg er ferdig med å skrive her.