Marthes-mat blogg

tirsdag 15. november 2011

Gamle venner på besøk


Kjære Dagbok
I går kveld fikk Lene besøk av 2 av sine gamle venner som hun var mye sammen med før hun flyttet til meg i Oslo. Eva og Jenny hadde hørt fra Lenes søster at Lene var tilbake i Lillehammer. Så de ringte på søndag og Lene inviterte dem til oss i går kveld.

Da Eva og Jenny kom så trakk jeg og Kristine oss tilbake inn på arbeidsrommet slik at Lene skulle få være alene med sine gamle venner. Gjestene ble servert te og mine rundstykker med godt pålegg.

Da vi alle skulle drikke te og spise rundstykker fikk vi oss et stort sjokk. Da kom sannheten hvorfor Eva og Jenny hadde tatt kontakt med Lene igjen. De sa til Lene ettersom hun nå skulle flytte tilbake til Lillehammer så burde hun få seg en gutt å dele livet sitt med. Og de hadde også funnet en gutt de mente skulle passe godt for henne.

Lene ønsket å vite hva hun skulle gjøre med meg og da sa Jenny at Lene skulle sende meg tilbake til Oslo. Hvis jeg ikke klarte å bo alene så fikk Lene sende meg til en institusjon i byen som jeg kunne bo på. Jenny mente at Lene ikke skulle kaste bort livet sitt med å ha en slik krøpling som meg i sitt forhold. Lene sa hun hadde kjærest hun var så fornøyd med og hun sa at hun ikke aksepterte ikke at Eva og Jenny skulle komme her og begynne å bestemme over hennes liv.

Jeg har aldri sett Lene sint før, men det fikk jeg nå. Hun var rasende og ba disse 2 jentene om å dra til helvete og bli der. Vel, de forsvant veldig fort ut av døren vår.

Han gutten som Eva og Jenny mente skulle passe til Lene var en på 28 år, ikke hadde han arbeid, tatt 5 ganger for promillekjøring og hadde sittet 2 år i fengsel for å ha banket opp den siste kjæresten sin.

Men ikke før Eva og Jenny var ute av døren fikk Kristine latteranfall som smittet over på oss andre. Selv om Eva og Jenny var frekke med å komme med et slikt forslag kunne vi ikke annet enn å le av dem.

Vel, det sies at en god latter forlenger livet…..