Marthes-mat blogg

mandag 19. september 2011

Kokken Marthe

Kjære Dagbok
I dag etter jeg kom hjem etter behandling hos fysioterapeuten fulgte jeg min vanlige rutine med å krype opp i sengen og slappe av noen timer etter massasje og trening. I dag var det Lene som kjørte og var med meg. Hun skulle ha sen vakt i dag så det passet for henne. Da arbeider hun fra kl 14:00 til 22:00.

Når min MPA assistent Kristine kom fra skolen begynte vi å lage mat sammen. På kjøkkenet lærer jeg henne å lage god mat. I dag har vi sammen laget en stor kjele med vegetarsuppe som vi spiste etterpå og frøs ned i passelige pakninger som er enkle å ta opp igjen. Jeg har tatt litt tilside i en liten kjele så Lene skal få når hun kommer hjem i kveld.

Det tar fort noen timer å dele opp alle grønnsakene og etterpå koke alt sammen i en stor kjele.

Nå sitter Kristine inne på vårt arbeidsrom og arbeider med en studieoppgave.  Litt senere skal vi lage oss kveldsmat sammen. Det blir noen skiver med laks og eggrøre som vi spiser mens vi ser på BigBrother sammen. Men før vi spiser må jeg en tur i dusjen og Kristine er med å hjelper meg med det jeg ikke klarer selv.

Kristine har begynt å legge på seg etter hun ble kjent med oss. Den første stunden hadde hun ikke så stor matlyst men nå er det endret. Mye av dette kommer nok av at hun ble kvitt den psykopaten hun hadde som kjærest som mishandlet henne på det groveste.