Marthes-mat blogg

torsdag 18. august 2011

Stille og rolig dag

Kjære Dagbok
I dag har jeg vært alene hele dag. Både Lene og Kristine forsvant i dag tidlig. Lene på jobben og Kristine skulle på forelesning.
Jeg og Stine ble i sengen og slappet av til kl 09:00. Jeg fikk lyst på å dusje, men liker ikke å gjøre dette når jeg er helt alene hjemme. Så jeg ringte til den andre av mine BPA hjelper, Espen og han kom kl 11:00 og hjalp meg med å dusje i dag. For de som ikke vet det, er Espen kjærest med en av mine venninner, Christine, som jeg var student sammen med på sykepleiehøgskolen.

Espen hjalp meg med å vaske meg i håret, ryggen og bena mine som jeg ikke klarer selv. Etterpå smurte han inn huden min med hud olje på de punktene jeg heller ikke klarer. Han er stor og sterk. Når han løfter meg opp fra stolen føler jeg meg som ei filledukke. Espen er hjelpepleier så han vet hvordan han skal løfte meg.

Etter at jeg var ferdig på badet og fått på meg joggedressen ville spanderte jeg på Espen lunsj. Jeg laget i stand 3 stk med karbonadesmørbrød med egg og salat som han spiste opp. Jeg spiste nistepakken min som jeg hadde laget sammen med Lene i går kveld. Så reiste Espen igjen og jeg ble alene igjen, nydusjet men i mye bedre form så jeg satte meg på min arbeidsplass og jobbet frem til kl 14:30 da var det på tide med å begynne å lage middag til Lene kom hjem.

Etter middagen skrev jeg handlelisten på hva vi skal handle i morgen. Jeg skriver den på pc så da forstår Lene hva jeg har skrevet. Lene var trøtt og sliten etter mye mas på jobben så hun ligger i joggedress på sofaen og slapper av, små sover litt ser jeg.

Kristine kommer ikke tilbake før i morgen ettermiddag. Hun skulle hjem til sin mor og bror når hun var ferdig på forelesningen i ettermiddag.

I morgen kveld skal jeg og Kristine hjem til søs og teste det boblebadet flere ganger. Det skulle egentlig ha vært i kveld men søs var opptatt med noe annet.