Marthes-mat blogg

torsdag 23. juni 2011

Sankthansaften 2001

Kjære Dagbok
Nå vil jeg fortelle deg om når jeg og Lene Christine ble kjærester. Det bestemte vi oss for å bli Sankthansaften 2001 som da var på en lørdag. Vi hadde begge begynt på sommerferien og Lene hadde kommet til meg med toget på fredag. Hun skulle være hos meg til vi skulle reise sammen med mine foreldre og min søster til Spania.

Jeg var 14 år og Lene var 15 år. Vi satt sammen på sengkanten min og holdt hverandre i handen. Plutselig sa Lene til meg: Jeg elsker deg Marthe kan vi bli mer enn venner? Ja sa jeg vil være kjæresten din jeg. Så omfavnet vi hverandre og klemte og koset lenge.

Etter en stund sa jeg til Lene at dette måtte vi fortelle til mine foreldre og jeg løp ut i stuen. Lene fulgte etter. Jeg sa at jeg hadde funnet meg en kjærest som jeg var forelsket i og mine foreldre ville gjerne vite navnet på den gutten. Gutt sa jeg? Nei det er ingen gutt, Det er Lene jeg vil ha. Min familie ble glade av denne nyheten.

I aften er det 10 års siden vi ble kjærester, nå er vi også forlovet med hverandre og neste skritt blir ekteskap.  

Men med inngåelse av ekteskap kommer vi til å gjøre på samme måte som da vi forlovet oss, ingen utenom familien får vite noe før etterpå. Vi har gitt beskjed at vi ikke ønsker gaver eller fest etterpå. Det som er viktig for meg og Lene er at vi har hverandre.

På lørdag skal vi feire denne spesielle dagen, bare jeg og Lene skal gjøre det med god mat og spesiell god vin og mye kos etterpå.