Marthes-mat blogg

tirsdag 28. juni 2011

Egen Kokk

Kjære Dagbok
Søs kom over til meg i går ved kl 12:00 og sa hun skulle lage middag til meg og Lene. Søs har blitt snill igjen etter at pappa snakket med henne på lørdag. Jeg ble så lei av at hun skulle bestemme over meg hva jeg skulle gjøre og ikke gjøre. Lene var også drittlei søs slik hun oppførte seg.

Så i går laget hun en av mine favoritt middager, fiskeboller med hjemmelaget hvit saus, kokte mandelpoteter og kokte gulrøtter. Da Lene kom hjem fra jobben kl 18:30 i går kveld spiste vi sen middag. Etterpå var vi litt trøtte og tenkte å slappe av i noen minutter. Lene la seg på sofaen og jeg satte meg i min godstol. Vel, vi våkna kl 22:00 i går kveld. Det var ikke meningen å sove så lenge.

I dag kom også søs over til meg. Hennes samboer Anders er på kurs i Bergen denne uken og jeg tror at søs kjeder seg med å være alene hjemme derfor kommer hun til meg. I har hun også vært kokk, laget potetstappe og spekeflesk til middag. Hun har også vasket badet mitt slik at Lene slipper å gjøre det i morgen.

Nå har Lene ferie til 1. august.
I morgen skal jeg til den faste trening og behandlingstimen hos fysioterapeuten. Det blir den siste i sommer for dem har ferie i hele juli. Men jeg skal tilbake dit i august. Men hjemmetreningen 1 time pr ettermiddag fortsetter selv om jeg skal på ferie. I morgen skal Lene være med meg, etterpå skal vi spise lunsj ute hvis det er pent vær. Vi tar med oss nistepakke og drikke og finner et sted vi kan være alene.