Marthes-mat blogg

søndag 27. mars 2011

Weekend 25-27.03.2011

Kjære Dagbok.
Jeg har ikke følt meg så bra de siste dagene og ikke fått skrevet så ofte i dagboken min som jeg har ønsket. Føler meg bedre nå og skal fortelle deg hvordan helgen min har vært det.

På fredagsettermiddag bakte jeg 30 stk grove rundstykker som vi spiser når vi er lei av brød.  Lene liker best å handle inn for uken alene for da går det mye fortere enn å ha med seg meg. Jeg syns det er helt ok for jeg liker meg best hjemme.

Lørdag var det trening i svømmebassenget igjen, naturist bading er herlig syns jeg. Det var jeg, min søs, Lene, mor, hennes venninne og min søskenbarn Elena fra Moscow. Hun kom til oss på fredag og skal bo hos mor og far mens hun er i Norge.
Vel fremme var det inn i garderoben av med klærne, Lene kledde av meg og inn i dusjen. Så ut i bassenget, Lene og søs hjalp meg ut i bassenget. Så var det den vanlige treningen som jeg har skrevet om her før. Elena hadde sine egne meninger om hvordan jeg skulle gjøre treningen men vi tar ikke så mye hensyn til det hun sier for vi syns hun er en underlig person selv om hun jobber som lege i Moscow. Jeg tror at hun vil mitt eget beste men syns hun har en underlig måte å vise det for meg. Denne gangen var vi i vannet i 1 time. Mor og Elena byttet på å hjelpe meg med treningen i vannet. Lene og søs ville heller holde på  med vann ballett øvelser. Etterpå var det inn igjen i dusjen og en lang god dusj får vi kledde på oss og reiste hjem.

Far hadde også i dag laget middag til oss, min favoritt mat, fiskeboller i hjemmelaget hvit saus med poteter.
Når jeg og Lene var hjemme hos oss igjen var vi så trøtte og slitne begge 2 at vi la oss på sengen og der sovna vi begge. Jeg vaknet etter et par timer og begynte med noe god mat vi bruker å ha på lørdagskvelden for å kose oss med. På lørdagskvelden hadde vi mine rundstykker, reker, roastbiff og salatblanding med vin. Jeg måtte drikke alkoholfri hvitvin mens Lene drakk hvitvin med alkohol. 

I dag søndag har vi for det meste slappet av. Tok noe lettvint til middag, kylling og pommes frites med salat. Elena var en tur innom og maset at hun skulle hjelpe meg med hjemme treningen men Lene ba henne om å gå ut. Jeg vil at Lene eller søs skal hjelpe meg, ikke den mase Elena for hun sliter meg helt ut. Hun blir aldri fornøyd samme hva måte jeg gjør øvelsene på og da må jeg gjenta de samme mange ganger før jeg kan gjøre nye. Det er så slitsomt. Jeg følger treningslisten jeg har fått av fastlegen min for jeg mener han har mer kjennskap til meg og ikke Elena selv om hun er lege.