Marthes-mat blogg

onsdag 2. mars 2011

Onsdag 02.03.2011 Behandlingsdag

Kjære Dagbok
I dag hadde jeg time hos fysioterapeuten (FA) kl 10:00 som vanlig. Jeg sto opp kl 06:00 da jeg vet jeg trenger god tid på badet for å gjøre meg i stand. Da jeg fikk heist meg fra rullestolen og over på dusjstolen, satt meg ned under det varme vannet som kjentes veldig herlig over hele kroppen min kom Lene inn på badet. Hun skulle på jobb til kl 08:00 i dag og jobbet til kl 15:00. I dag vasket hun hele meg for da gikk det mye fortere at dusjen ble ledig så hun kunne dusje med en gang etter meg.
Så var det å få tørket seg og smøre inn kroppen med nye kroppsolje.
På med joggedressen og resten av klærne. Spiste frokost med 1 kopp kaffe, så satte jeg med avisene som Lene hadde hentet til meg.

Kl 09:00 kom Espen og hentet meg og så reiste vi til FA. Der skjedde det vanlige som jeg har skrevet om før. Kle av seg naken, opp på behandlingsbordet på maven, massasje på ryggen og nedover høyre ben. Snu seg på venstre side, massasje på høyre side helt ned til tærne. Snu seg over på ryggen, massasje fra nakke rundt brystene nedover maven ved siden av underlivet og ned til tærne.

Så ble føttene lagt inn mot underlivet mitt og jeg skulle sitte og bøye hode så langt ned meg kom. Det gjorde veldig vondt i ryggen. Denne øvelsen ble økt fra det vanlige på 20 øvelser til 30 øvelser jeg skal gjøre hjemme hver dag. Så ble bena mine lagt ut til begge sider og FA tok tak i hendene mine og trakk meg fremover til jeg nesten skrekk av smerte. Denne øvelsen skulle jeg gjøre 15 ganger pr dag. FA sa at hvis jeg hadde noen som kunne hjelpe med øvelsene var det fint. Jeg sa at det har jeg.
Tilslutt ble jeg lagt ned igjen på ryggen og FA tok tak i mitt høyre ben og begynte å løfte det opp i luften til det gjorde vondt i ryggen. Denne øvelsen skulle jeg gjøre 10 ganger pr dag. Så sa FA at jeg var ferdig, jeg var sliten etter all denne treningen og fikk Espen til å kle på meg igjen. Så kjørte han meg hjem, han var sulten så jeg laget 2 skiver med karbonade med egg til han som han spiste før han reiste hjem. Etterpå måtte jeg krype opp i sengen å slappe av til det var tid for å lage middag til Lene kom fra jobbe.