Marthes-mat blogg

onsdag 16. februar 2011

Nakenfoto modeller

Kjære Dagbok
Nå skal jeg fortelle deg om den gangen jeg og Lene fikk tilbud om å bli nakenfoto modeller.

Vi lå og solte oss på ei naturiststrand i Spania en juli måned for en god stund siden. Jeg var 18 år og Lene 19 år. Mor, far og søs var også med men de var oppe ved sommerhuset vårt.

Mot oss på stranden kom det en ettermiddag en kvinne med ei veske. Hun stoppet opp hos oss og presenterte seg som Marianne, erotisk fotograf, fra Oslo og spurte om hun kunne få ta noen test bilder av meg og Lene. Vi har litt skepsis til dette og måtte spørre hva slags bilder hun ville ta av oss. Vi fikk til svar at hun fotograferte kun kroppen, ikke nærbilder av det vi hadde mellom beina.  Vi vandret bort til et sted på stranden hvor vi var alene. Marianne fotograferte oss forfra, fra siden og bakfra. Hun sa hun måtte sende bildene til sjefen sin og lovte å gi oss beskjed senere.

Jeg hadde snakket med mor og far om denne fotografen og de sa at jeg var voksen nok til å bestemme selv. Noen dager senere når vi lå igjen på stranden og solte oss, kom Marianne tilbake. Hun sa at sjefen hennes var blitt henrykt over bildene våre og ville gjerne tilby oss jobben som nakenfoto modeller. Bildene skulle selges til erotiske hjemmesider og vi skulle få 50% av inntekten. Marianne ville begynne å fotografere oss med en gang men vi ville ha ei skriftlig avtale på denne jobben. Hvilke type bilder som skulle tas av oss, inntekt og at vi måtte få godkjenne fotoseriene før de ble solgt. Dette ble godtatt av Marianne.  Vi fikk også egne modell navn, jeg ble til Marie og Lene ble til Lina

Da den første fotoserien skulle tas følte jeg meg sjenert før første gang når jeg var naken. Mariannes fototeam besto av 5 personer, 3 kvinner og 2 menn. Så jeg gjemte meg bak Lene. Da sa Marianne at vi skulle slappe av og oppføre oss på samme måte som vi skulle ha klær på kroppen. Marianne er en meget god fotograf, bildene ble veldig rene og pene. Jeg viste frem noen til mor og far og de var enig med oss i det.

Noen av fotoseriene ble tatt i et studio i Oslo etter skoletid, men de flere ble tatt i Spania, Frankrike og Russia. Marianne kjente en kjent fotograf i Moskva og hun spurte oss om han fikk lov å ta noen bilder av oss når vi var i byen.  Det gikk ikke så bra for den fotografen hadde bare interesse å ville fotografere oss mellom beina og det godtok ikke jeg og Lene.

Lønna ble brukt til å betale for utdannelsen og når vi var ferdige på hadde vi ikke noe studielån å betale tilbake som nesten alle de andre studentene hadde.

Siste fotoserie ble tatt i Spania sommeren 2007.