Marthes-mat blogg

søndag 20. februar 2011

Hyggelig Søndag

Kjære Dagbok
I dag har jeg vært mye bedre, tror at smertene mine er på vei tilbake til det normale stadiet. Jeg skjønte på vår nye venninne Kristine i går når hun gikk hjem at hun ønsket å komme tilbake til oss. Så jeg sendte henne en sms i går kveld og inviterte henne tilbake til oss i dag. Hun svarte noen sekunder etter med JA HURRA JEG KOMMER.

Hun kom joggende i treningsdress rundt kl 12 i dag. Da var vi i full gang med å forberede middagen. Til middag i dag hadde vi kokte fiskeboller, hjemmelaget hvit saus og min spesial grønnsak blanding. (Oppskriften på denne legges ut på matsiden min senere) Kristine syns middagen var helt perfekt. Hun hadde ikke spist fiskeboller siden hun fikk det på barneskolen. Vi har bare kjent henne i 2 dager, men det føles som vi har kjent henne i 10 år.  Til dessert hadde vi is og rørte multer.

Etter middagen satte vi oss i stuen og snakket om slike ting som opptar oss jenter. Vi så også en film 2012. Kristine fortalte oss at hun syns vi er lette å snakke med og at hun ikke er sjenert når hun er sammen med oss. For de andre av hennes venner er bare opptatt av gutter, sex, penger, moter og fester. Hun hadde lyst å lære mer om meg, hvordan ulykken har påvirket mitt liv. Kristine har studie dag på onsdag så jeg sa hun kunne bli med meg til behandlingen. Hun ønsket også at jeg skulle lære henne å lage mat for det kunne hun ikke så mye av. Jeg tror at Kristine savner litt frihet i livet sitt, derfor liker hun seg hos oss. Hun bor sammen med sine foreldre og broren. Hun har også blitt kvitt den slemme typen sin.

Nå tror jeg at jeg skal rulle inn på badet kle av meg og sette meg i dusjen. Lene må hjelpe meg med noen praktiske oppgaver. Etterpå skal jeg rulle til sengen og legge meg under dyna og se på tv. Lene har fri til onsdag før hun skal ha dagvakter.

Vi har ingen planer for morgendagen, vi får ta det som det kommer. Kristine kommer innom en tur etter skoletid så får vi se hva vi finner på.
Kristine hadde veldig lyst å skrive på en blogg, men hun tror hun er for sjenert med å gjøre det. Jeg får prøve å overbevise henne at det er gøy og ikke så farlig som hun tror.