Marthes-mat blogg

torsdag 3. januar 2013

Tilbake i Oslo



Kjære Dagbok
Nyttårsaften feiret vi i huset i skogen med totalt 12 gjester til middagen. Mine foreldre, søs og Anders kom oppover til oss på søndagen og reiste tilbake til Oslo 1. Januar.

Onsdag reiste vi alle sammen tilbake til Oslo til vår gamle leilighet hjemme hos mine foreldre. Vi skal være her i ca 2 uker for fra mandag skal Lene jobbe 2 uker i Oslo og etterpå skal hun ha 2 uker fri og da er vi tilbake i huset vårt. De som leier leiligheten i kjelleren på huset vårt ser etter alt er ok mens vi ikke er der.

Når man har blitt vant til et stort hus er det litt underlig å komme tilbake til denne lille leiligheten vår, men vi liker oss her også. Kristine er også med for hun er min MPA assistent og følger meg dit vi reiser. Det var hun som kjørte bilen nedover i går.

Til helgen er det Russian juleaften som vi skal feire sammen med mine foreldre, søs, Anders og noen venninner av mamma som skal spise middag sammen med oss. Jeg skal ikke være kokk denne aften for det skal mamma og hennes venninne være. Vi bruker å gi hverandre 1 julegave på denne kvelden, så i morgen skal vi ut for å ordne med noe fint til hverandre.

Mamma snakket noe om å besøke bestefar og familien vår i Moscow i neste uke og da kan hende at jeg og Kristine blir med alt ettersom hvor lenge vi skal bli der. Det kunne ha vært artig å besøke dem igjen for jeg har ikke sett dem siden i sommer på nasjonaldagen. Dessutten tar fly bare 2 timer å komme seg dit bort så langt er det ikke.

Nå i dag og noen dager fremover skal vi bare slappe av og gjøre minst mulig. Men jeg må nok jobbe litt inne mellom så jeg ikke kommer så på etterskudd med det jeg liker å gjøre. I går da vi kom tilbake hit kom søs med ferdiglaget middag til oss så vi skulle slippe å gjøre det selv. Herlig middag var det hjemmelaget kjøttkaker med saus og poteter. Når vi skal ut å handle i morgen skal jeg kjøpe med meg noen bokser med fiskeboller for det liker vi alle sammen og det er lett å lage seg middag av det.

Livet er herlig tenker jeg selv om andre tror at vi rullestolbrukere har et kjedelig liv så er dette ikke sant. Kan ikke sitte der å se ut av vinduet eller se på tv hele dagen men gjøre det man har lyst til.

Kristine har fått invitasjon å besøke faren sin i Stavanger ei helg så det er også mulig at vi hopper på et fly og tar en tur ned til dem til neste helg.