Marthes-mat blogg

tirsdag 8. januar 2013

Hjemme alene



Kjære Dagbok
Hjemme alene det er jeg nå i disse 3 første dagene denne uken. Kristine er på kurs i eiendomssalg og Lene er på jobb på et sykehus her i Oslo. Kristine er ikke vant til å stå opp kl 05:00 om morgenen så hun er naturlig veldig trøtt om kvelden og sovner tidlig. Hun sitter på med Lene og søs og tar bussen tilbake fordi hun er ferdig kl 14:00.

Men jeg står ikke opp før kl 08:30 da er det rett innpå badet og i dusjen. Mamma er hjemme så hun kommer å hjelper meg med å vaske meg i håret, ryggen og føttene mine før hun overlater resten til meg. Å kle av seg er lett men å kle på seg igjen kan noen ganger være veldig vaskelig men jeg nekter å ta i mot noe hjelp til dette for dette skal jeg klare selv. Vanligvis er det min MPA Kristine som hjelper meg med dette, men nå er hun på et viktig kurs så da har mamma overtatt for henne i disse 3 dagene.

Jeg kjeder meg aldri selv om jeg sitter her alene for jeg har alltid noe jeg kan gjøre. Da det bare var jeg og Lene var jeg alltid alene på dagtid så jeg tenker nok litt tilbake på denne tiden. Men Kristine er kjempesnill jente som jeg ikke vil miste. Jeg lager alltid middag så den er varm til dem kommer hjem. I dag skal vi ha noe som Kristine liker godt, fiskepinner med poteter og rømme. Jeg steker hele pakken fiskepinnene i stekeovn for å få dem sprø og fine og det som blir igjen blir pålegg på skive eller i lefse til kveldsmaten.

For at det ikke skal være helt stille her setter jeg på ei lydbok så da kan jeg gjøre 2 ting samtidig, lytte på ei bok og jobbe litt med det jeg liker. Stine pusen har funnet frem til sengen min der hun ligger og koser seg mesteparten av tiden vi er her. Selv om denne leiligheten er liten så liker jeg meg her men savner den store plassen vi har i huset i skogen. Lene er ferdig med vakttjenesten neste fredag og da kommer vi til å reise nordover igjen. Lene har da fri i 2 uker og selvsagt skal Kristine være med oss hjem igjen. Hun jobber hjemmefra med dokument arbeid i forbindelse med eiendomssalg.

Vet ikke hvordan vi skal gjøre det neste gang Lene skal ha vakttjeneste om vi alle blir med til Oslo eller hun reiser alene det er ikke helt bestemt ennå.