Marthes-mat blogg

tirsdag 9. oktober 2012

Pappas bursdag på lørdag



Kjære Dagbok
På lørdag var det pappas bursdagselskap med 30 gjester. Vi reiste innover på fredag og sov over i vår lille leilighet vi har hjemme hos mamma og pappa.

Jeg hadde baket marsipankake som jeg hadde med meg innover. På lørdag laget jeg, Kristine og Lene 250 stk snitter med alt mulig deilig pålegg. Kristine måtte prøvesmake mange ganger for å sjekke at maten ble god. Søs hadde baket eplekake og sjokoladekake.

Som gave til pappa hadde vi jentene kjøpt sammen en fellesgave som besto av en meget god flaske cognac og gavekort.

Bursdagsparty begynte kl 18:00 og jeg var med å spiste sammen med alle gjestene men etter noen timer følte jeg meg sliten så jeg og Kristine forlot festen og ned i leiligheten vår der jeg krøp opp i sengen og la meg under dynen. Det var godt å få slappet av etter en lang dag med forberedelser.

Mamma kom ned til oss med et fat med snitter som hadde blitt igjen som hun ville vi kunne kose oss med noe vi også gjorde sammen med cola.

Når festen var slutt utpå natten hjalp Lene og Nadya mamma med å rydde vekk og få vasket opp det som ikke fikk plass i oppvaskemaskinen. Søs reiste bare rett hjem hun ville ikke hjelpe til. Det ble i alle fall en sen kveld på oss alle før vi endelig sovnet.