Marthes-mat blogg

onsdag 17. oktober 2012

Fjelltur



Kjære Dagbok
Mamma kom oppover til oss på torsdag med toget for hun ville ha noen dager sammen med oss i huset i skogen.

Fredag var jeg, mamma og Kristine på en liten fjelltur. Kristine som er lett på foten løp litt rundt og ved et uhell fikk hun satt foten sin litt feil i ei steinrøys og fikk forstuet foten. Lene kjørte henne til sykehuset og fikk tatt bilde av foten for å være helt sikker på at foten ikke hadde brudd. Så Kristine fikk bandasje på foten og fikk låne 2 krykker som hun nå har hoppet rundt på. Men når det gjør ekstra vondt har hun brukt den andre stolen jeg ikke bruker lenger.

Lørdag lagde vi en 15 liter stor kjele med mammas lapskaus som vi også spiste til middag og resten ble pakket i esker og satt i fryseskapet. Enkel måte når vi ønsker oss en lett middag en dag vi ikke føler behov for å lage middag med mye arbeid.

Mamma reiste tilbake til Oslo på søndag med toget. Nadya kommer med toget i morgen ettermiddag, da har hun fri i 1 uke og Kristine er kjempeglad for at kjæresten hennes kommer og kan være her hos henne.

I den kommende helgen har vi ingen planer, vi tenkte kun å slappe av og gjøre det vi liker av aktiviteter. I morgen skal jeg bake 50 grove rundstykker for nå begynner det å bli lite av som er igjen. Jeg vet at jeg kan kjøpe rundstykker i butikken, men jeg liker å bake dem selv for da syns jeg dem er bedre å spise.

Vi har vurdert å kjøpe oss en slik brødmaskin som baker brød til oss, men dette er foreløpig bare blitt med tanken. Lene liker å bake brød så det er hennes jobb for jeg får det ikke til.