Marthes-mat blogg

søndag 11. mars 2012

Sofagriser


Kjære Dagbok
I helgen har vi jentene vært noen skikkelige sofagriser. Hva jeg mener med det skal jeg komme tilbake til lengre ned på siden.

Vi reiste til huset i skogen på torsdagsettermiddag etter vi hadde spist middag. Etter nistepause på Roa var vi fremme noe rundt kl 20:00. Da hadde våre leieboere i kjellerleiligheten satt på badstuen vår så vi rev av oss klærne og slappet av der inne en stund med dusj etterpå før vi sovna alle 3.

Fredag var jeg alene hjemme mens Lene og Kristine foretok den ukentlige handleturen med min handleliste. De måtte både på Mega og Rema for å handle inn. Lene laget en enkel middag til oss på ettermiddagen.

Lørdag sendte jeg Kristine på Europris etter 1 kg med smågodt ettersom det er lavpris på det på lørdager. Etterpå lå vi for det meste på sofaen og spiste smågodt, potetgull og brus mens vi så på tv. Jeg laget en kyllingrett med fet saus og potetkuler.

I dag har vi heller ikke gjort så mye ut av det. Blitt mest sofaen på oss i dag også. Kristine laget en meget god middag med litt hjelp fra meg.
Okse stek med god fløte saus, mandelpoteter og ertestuing laget av sukkererter. Vi spiste nok litt for mye for vi fikk litt vondt i maven etterpå. Etterpå delte jeg opp resten av steken og la det i kjøleskapet for jeg regner med at vi spiser opp resten som nattnatt og middag i morgen.

I morgen skal vi besøke naboen vår som har laget denne sparken med hjul til meg som jeg skal bruke når jeg skal på turer i naturen. Vi tenkte å invitere naboen på middag i løpet av uken som takk for at han har gjort dette til meg.

Mamma kommer med toget i morgen og skal være her til søndag. Vi har ikke laget noe plan liste for hva vi skal gjøre denne uken. Men vi har snakket om å ta tur i naturen i løpet av uken.