Marthes-mat blogg

onsdag 29. februar 2012

Rapport fra Oslo Jente


Kjære Dagbok
Jeg slapper av nesten hele dag her i vår lille leilighet i Oslo. På dagtid er jeg alene for Lene jobber dagtid denne uken og Kristine må følge undervisning på skolen. Syns det er godt å være helt alene, men nå bor mamma og pappa tett ved så jeg kan få hjelp fort hvis jeg skulle trenge det.

Mandagsettermiddagen var jeg og Lene hjemme hos Hansemann og kona. Jeg fikk først min ukentlige behandling og etterpå full kroppsmassasje av Hansemann. Lene fikk kroppsmassasje av kona hans. Vi trodde slik kroppsmassasje var dyrt men det var det ikke. For 1 time betalte vi kr 500,- hver.

Å lage middag til de andre kommer hjem er min oppgave. Noen ganger gjør jeg det kanskje litt for enkelt, mens andre ganger legger jeg ekstra mye arbeid i det og resultatet bruker å bli bra. I dag hadde jeg laget skinkestek med alt tilbehør til jentene kom hjem i ettermiddag. Middagen var så god at vi sovna alle sammen etterpå.

I går kveld var jeg, Lene, søs og mamma på treningsstudio. Jeg trente litt med vekter og i noen apparater jeg ikke vet navnet på. Var det i omtrent 90 min før vi satte turen hjem. Hjemme hadde Kristine laget noen lekre karbonadesmørbrød til oss som vi spiste opp. Etter tok jeg og Lene en lang dusj sammen før vi sovna.

I morgen og fredag har Kristine fri og i morgen skal vi 2 ut på vår ukentlige handletur. Handlelisten er snart klar. I morgen blir det 2 butikker vi må besøke. Jeg må til Smart Club etter noen kartonger med Robinson burgere (vegetar) for det er det en god stund siden vi har spist. Da blir det også kjøpt inn noe annet av vegetarmat som vi spiser.

Nå skal jeg ta å fryse ned resten av skinkesteken som vi har til noen middager senere. I kveld skal vi kose oss med pizza, ikke hjemmelaget men en stor Big One for Lene hadde kjøpt den med når hun kom hjem fra arbeid i dag. Det er lenge siden jeg har spist slik pizza men ok for meg.