Marthes-mat blogg

tirsdag 24. januar 2012

Rapport fra Huset i Skogen

Kjære Dagbok
På fredagskvelden kom Anders hit opp til oss. Han koplet strømkablene i var kjellerleilighet og satte opp panelovner og lamper i helgen så alt var klart til strøm selskapet kom på mandag og satte på strømmen i sikringsskapet.

Søndag reiste søs og Anders tilbake til Oslo etter en tidlig middag. Nadya fikk sitte på med dem så hun slapp å bruke toget tilbake. Hun skal jobbe denne uken, men kommer tilbake til helgen på besøk.

Jeg og Lene har utvidet Kristines arbeidstimer som MPA for meg med 4 timer mer pr uke. Men problemet er at Kristine nekter å ta i mot lønn for disse ekstra timene hun hjelper meg. Som Kristine sa det, når hun har gode venner rundt seg, husrom og mat så trenger hun ikke så mye penger i lønn heller.

Jeg og Kristine har blitt enige om å lage en plan for matlagning her i huset og den ser slik ut. Mandag, onsdag og fredag lager Kristine middagen, mens jeg tar de andre dagene. Jeg har lært henne å lage mat og nå vil hun øve seg på det med å lage middag til oss i disse dagene. Jeg syns dette er kjempebra for da blir det ikke så mye mas for meg heller.

Det har kommet mye snø her i huset i skogen så på fredag som er vår handle dag, tror jeg at jeg blir hjemme. Lene og Kristine kan reise med handlelisten min. Vanligvis handler vi 1 dag i uken inn for 1 uke. Men hvis går tomt for noe så sender jeg Kristine på butikken. Hun liker så godt å kjøre bilen vår at hun aldri sier nei til en kjøretur.

Vi har begynt å stå opp om morgenen kl 06:00 og da kryper vi til sengs kl 21:00 om kvelden for å slappe av og kose oss. Vi har tv med dvd på soverommet og kan ligge i sengen å se på tv. Dette er så avslappende og jeg får hvilt kroppen min mye bedre enn jeg skulle ha sittet. Det er også mye bedre å stå opp tidlig for da blir dagen lenger og vi får gjort mye mer enn å sove halve dagen.

Dette gjelder ikke i helgen da er vi oppe lenger enn på hverdager.