Marthes-mat blogg

lørdag 14. januar 2012

Dusj sammen spar på miljøet

Kjære Dagbok
En kampanje som var for en tid tilbake på tv og på nettet var denne kampanjen, dusj sammen spar på miljøet. Dette er en veldig bra kampanje hvis man er 2 eller flere som bor sammen.

Jeg og Lene dusjer alltid sammen under den samme dusjen. Jeg trenger hjelp til å rengjøre enkelte steder på kroppen min og hun hjelper meg med dette. Det å dusje sammen er det mange som forbinder med sex. At det å dusje sammen er det samme som å ha sex i dusjen. Dette er helt misforstått. Nå er Kristine min MPA, så hun hjelper meg når Lene er opptatt.

Nå tror jeg ikke at vi sparer så mye på miljøet ettersom badstuen vår tar en del strøm. Men jeg har badstue av helsemessige årsaker.  Høy varme hjelper på kroppen min og gjør at jeg slipper å ta så mye av smertestillende medisiner når jeg har smerter. Vi har også boblebad av samme årsaken. Det er jeg som for det meste bruker det. Det er medisin for meg å ligge i varmt vann som tar vekk smerter.

Men vi prøver så godt vi kan å spare på miljøet, i hele huset har vi sparepærer i alle lamper ute og inne. Vi varmer opp mesteparten av huset med ved, men panelovner settes på om natten og når vi er i leiligheten vår i Oslo slik at det ikke er kaldt når vi kommer tilbake hit.

Når søs er på besøk hos oss elsker hun å bruke badstuen vår. Hun syns det er så herlig å sitte eller ligge der inne i varmen.

Hjemme i huset vårt er det på badet 2 dusjer slik at det er god plass til oss. Når Nadya er på besøk er det som oftest 4 søte nakne jenter under 2 dusjer samtidig.