Marthes-mat blogg

onsdag 14. desember 2011

Søs på besøk


Kjære Dagbok
I går ettermiddag kom søs på besøk til meg og Kristine. Søs kom rett fra arbeidet og har nå lang fri til mandag. Hun ville bruke denne fritiden sammen med meg ettersom Lene er ute på jobb til fredag. Søs skal være hos oss til lørdag. Hun og jeg snakket sammen på telefonen på mandag og vi ble enige om at Kristine skulle få noen fridager så søs har overtatt som MPA for meg i disse 3 dagene.

I går kveld lærte søs meg noen nye øvelser jeg skal gjøre når jeg trener. Her var Kristine med for å se hvordan hun skal hjelpe meg med disse nye øvelsene. Flere av øvelsene gjorde så vondt at jeg fikk tårer i øynene. Men søs sa det var positivt at jeg kjenner smerte for da er det følelse i det området av kroppen som blir trenet som igjen kan gjøre meg mye bedre.

Søs sa hun og Lene hadde laget nytt treningsprogram til meg som ser slik ut. 2 timers lett trening med øvelser, så inn i varm badstue i 15 min og etterpå en god varm dusj for så rett til sengs for å slappe av i hele kroppen. Dette ble igjennom ført i går kveld og jeg føler meg mye bedre i dag av dette opplegget.

I dag var vi ute på handletur. Da vi kom oss hjem ble jeg og Kristine kastet ut fra kjøkkenet for søs ville lage mat til oss i dag. Til lunsj kom søs med et fat med eggrøre, tomat, agurk, røkt laks og brødskiver med tekanne til oss da vi satt i stuen. Vi spiste nok mer enn vi skulle ha gjort for jeg fikk vondt i maven etterpå.

Til middag laget søs skinkestek med grønnsaker og mandelpoteter til oss. Det som ble igjen av skinkesteken har hun delt i skiver som vi skal bruke som pålegg på brødskiven.

Selv om jeg savner Lene så vannvittig mye og kan være så nedfor at jeg føler at jeg må gjemme meg under dynen så jeg kan gråte i fred så forstår søs dette og lar meg ligge under dynen til jeg føler meg så bra igjen at jeg vil komme tilbake til stuen til henne og Kristine.

Men søs og Kristine sammen er som krutt, de har fått meg til å le så mye i dag at jeg nesten får vondt av det med sine spøkefulle historier.