Marthes-mat blogg

fredag 30. desember 2011

Hjemme i Oslo


Kjære Dagbok
I dag tidlig kom vi oss opp av sengen kl 06:00, spiste frokost og fikk reist fra Lillehammer kl 08:00. Vi var hjemme i Oslo igjen kl 11:00.
Det var Lene som kjørte med Nadya fremme og meg og Kristine med kattburet i baksetet. Vi var litt trøtte så vi sov mye av reisen til Oslo.

Da vi kom hjem til leiligheten så ble jeg og Nadya og kattburet og alle saker i bilen lastet ut og inn i boligen. Så reiste Lene og Kristine til Meny med min handleliste for å handle inn for en uke. Vi hadde tatt med oss litt mat fra Lillehammer, men kjøleskapet her var tomt og det liker vi ikke.

Da de kom tilbake fra Meny satte vi opp plast treet og fikk pyntet det fint med lys og allting. Så fort Stine kom ut av buret hoppet hun opp i sengen for å legge seg til å sove. Nå har jeg kokt torsk til henne så hun har god mat å kose seg med i kveld.

Etter å ha hatt besøk i hele julen har vi blitt slitne. Det er selvsagt hyggelig med besøk, men vi foretrekker et rolig liv og da blir det selvsagt helt annerledes med besøk over flere dager.

Nå har jeg laget en enkel middag vi skal spise, karbonadesmørbrød med egg og salatblanding. Etterpå skal vi opp i sengen å slappe av i noen timer, men det er godt mulig at vi sover til i morgen for både jeg og Lene er utslitte og trenger ro rundt oss nå.

I morgen, nyttårsaften er vi invitert til søs men vi har ikke bestemt oss ennå for å reise til henne. Jeg og Lene har heller lyst å være hjemme og feire aften alene med god mat og godt drikke. De andre kan reise, men som sagt vi har ikke bestemt oss ennå.

Jeg og Lene har feiret nyttårsaften alene før så det er ikke noe nytt for oss. Det er heller ingen synd på oss at vi velger å være alene på denne aften. Vi lager oss god mat og glass med godt drikke som vi tar med opp i sengen og spiser sammen mens vi ser på dvd film eller film på tv.