Marthes-mat blogg

søndag 10. juli 2011

Solbrent jente

Kjære Dagbok
I går og i dag har jeg måtte bruke hvit t-skjorte i perioder. Har blitt rød på ryggen og fremsiden av kroppen min. For noen års siden ble jeg solbrent et annet sted på kroppen og fortalt på en mild måte var det helt jævlig vondt. Men jeg vet jeg må være forsiktig de første dagene i solen her nede men det glemmer jeg alltid. Lene og Kristine har smøret meg inn med sol krem og nå ser det ut til at i morgen trenger jeg ikke bruke klær igjen i solen.

Jeg har ikke tatt en eneste med sterke smertestillende medisiner mens jeg har vært her nede. Solen og varmen tar vekk alle mine smerter som jeg normalt har når jeg er hjemme i Norge.

Jeg, Lene og Kristine har vært tilbake på det gatekjøkkenet i dag og spandert på oss middag da vi var en tur på markedet. I dag igjen spiste jeg 2 store hamburgere med pommes frites og salatblanding.  Han som serverte oss maten kunne fortelle at han som lager mat på den restauranten vi fikk denne gris maten jobber som gartner på dagtid og kokk der på kveldstid. Jeg tror ikke engang at grisene ville ha spist maten som denne gartner kokken lager i stand.

I ettermiddag har vi jentene oppholdt oss for det meste i bassenget. Jeg har trent en masse sammen med Lene og Kristine som byttet på å hjelpe meg. Det skal vi gjøre også i morgen etter en kort stund på stranden.

Det er heller ikke så lett å få sove i denne varmen så vi sover oppå dynen med et laken over oss alle tre. Søs og samboeren sover i et annet rom.

Kristine fortalte meg i dag at dette er den beste ferien hun noen gang har vært med på. Hun er veldig glad for at jeg ansatte henne som BPA når kjæresten til Espen sluttet. Hun er også så glad for at jeg ville betale for turen for hun hadde ikke penger til å betale det selv. Jeg har fortalt henne at hun skal få lønn for jobben hun har gjort med meg her nede noe hun ikke er enig i. Men det skal hun ha, det har jeg bestemt.

I perioden 10. juni – 10.juli har jeg hatt 1378 besøk på Dagboken min. Helt fantastisk syns jeg at så mange liker å lese hva jeg skriver om. TUSEN TAKK ALLE SAMMEN