Marthes-mat blogg

torsdag 14. juli 2011

En erfaring rikere

Kjære Dagbok
I går ble jeg en erfaring rikere, hva det var skal jeg fortelle deg nå. Søs og Kristine hadde satt i stand en fest for meg og Lene ettersom vi hadde forlovet oss før vi reiste til ferieparadiset slik dem hadde lovet. Vi spiste god mat og for mye rød og hvitvin. Jeg drakk mer enn jeg noen gang har gjort for denne spanske vinen vi har kjøpt var så god. All denne vinen vandret rett opp i hodet mitt. Jeg ble fortalt på godt norsk full og etterpå fyllesyk så jeg måtte krype opp i sengen.

Før jeg fikk krype til køys måtte jeg drikke varm sjokolademelk slik at jeg fikk kastet opp. Så fikk jeg 2 Paracet og da sovnet jeg. Jeg vaknet etter noen timer og var sulten. Lene laget 2 skiver med tomat og agurk til meg pluss jeg måtte drikke mye vann. Vel jeg sovnet etterpå til jeg vaknet i dag tidlig med den hodepinen og svimmel. Etter litt mat og noen hodepine tabletter la jeg meg igjen i sengen og prøvde å sove, slappe av.

Dette er første gang i mitt liv at jeg er fyllesyk og det skal bli den siste også. For maken til smerter i hode er det lenge siden jeg har hatt. Kunne nesten tro at jeg hadde fått full migrene omgang.

I dag har jeg for det meste holdt meg i sengen, Kristine og Lene har byttet på å ligge ved siden av meg og holdt rundt meg. I dag ble det heller ingen trening eller noe annet vi hadde planlagt. Jeg følte meg fin igjen i ettermiddag og kl 17:00 sto jeg opp fra sengen og rullet ut på verandaen til de andre. Der fikk jeg litt middag og brus til drikke.

Neste gang jeg skal drikke vin blir det nok ikke mer enn 1 eller 2 glass på meg. For dette vil jeg ikke gjennomgå en gang til.
Men i morgen skal jeg i bassenget igjen, trene med Kristine og kose meg lenge med Lene i solen.

Men jeg føler meg så sliten i hode og kroppen at jeg tror jeg skal krype til sengs igjen snart og slappe av så er jeg pigg igjen til i morgen.