Marthes-mat blogg

onsdag 23. juli 2014

Rapport fra Jentekollektivet

Kjære Dagbok
Mandag var hele jentekollektivet på handletur på Svinesund. Søs, Anders og faren til Kristine og Maria var med. Vi brukte 3 biler på turen så det ikke skulle bli så trangt om plassen. Vi fikk handlet mye billig mat og godt drikke på Systembolaget. Kjøpte oss middag på reisen hjem. Jeg hadde ikke tenkt å være med men Lene fikk overtalt meg til å bli med så da fikk jeg handlet det jeg ville ha selv.

Vi hadde egentlig tenkt å kjøre hjemover til huset i skogen i går kveld, men så kom mamma å spurte om vi ikke kunne bli uken ut ettersom det er lenge siden vi har vært her på besøk. Jeg måtte innkalle de andre jentene i kollektivet til møte i går ettermiddag og de ville gjerne være lenger borte hos Kristines far. Kristine og Maria ble så glade fordi de holdt på med på å steke kjøttkaker og karbonader av deigen som ble kjøpt på Svinesund.

I går kveld lå jeg og Lene ute i haven her og solte oss slik vi pleier, i Evas drakt. Kristine kom bort også så hun nappet av seg sommerkjolen og ble en av oss nudister i solen. Jeg kom til å nevne at det var vel varmt i solen så mens jeg lå der på solsengen fant Lene frem haveslangen og dusjet meg med kaldt vann. Både jeg og Kristine skrek med det samme kalde vannet kom på å være kropper. Mamma kom løpende og lurte på hva som hadde hendt men hun fikk seg en god latter da hun så hva som Lene holdt på med. Lene skal nok få smake den haveslangen selv bare jeg får sjansen til det.

I ettermiddag skal vi hele jentekollektivet bort til søs og Anders på middag. Det er dette som Kristine tror hun vet ikke at vi har satt i stand bursdagsparty for henne. Jeg har baket stor marsipankake i dag tidlig som søs hentet for noen timer siden. Mamma kjører meg og Lene bort til søs om noen timer så vi skal sammen lage snitter og noe annet til party. Lene vil ha seg vin og øl til maten så da blir mamma sjåfør i kveld. Alt sammen må være klart til kl 18:00 da kommer ei sulten Kristine som tror hun skal spise middag.

Jeg vet ikke om det blir på fredags eller lørdagskvelden vi kjører nordover hjem til huset i skogen. Lene og Kristine som kjører bilene vårene vil ikke kjøre i varmen så da blir det sent på kvelden eller tidlig på morgenen. Mest sannsynlig at vi kjører herfra på fredagskvelden rundt kl 22-23 tiden.


Ha fortsatt god ferie og nyt sommerværet i Norge så lenge vi har det. Ikke vær så sjenerte kast bikinien eller badebuksen og sol dere nakne. Mye bedre vil dere oppleve. Sol på hele kroppen og ingen hvite striper.