Marthes-mat blogg

mandag 13. januar 2014

Nytt år og nye muligheter

Kjære Dagbok
Først vil jeg gjerne få ønske mine lesere et riktig godt nyttår. Alltid spennende med nytt år som sikkert vil bringe mye gleder, sorg, skuffelse og motgang. Selv om vi opplever dette gjør dette noe med oss at vi blir sterkere og står i mot for det som måtte komme.

Men for alle er ikke starten på et nytt år noen glede, jeg tenker på en god venn som mistet sin kjære farmor for en kort tid siden. Men selv i sorgens stund må vi prøve å holde hodet klart og heller tenke på alle de gode stundene man fikk være sammen om.

Lille Maria fikk fullt ski utstyr i julegave, hennes største ønske nå er at det kommer så mye snø at hun kan få testet ut julegaven sin noe skikkelig på jordene og i skogen her omkring. Hun har nemlig aldri hatt ski under føttene så jeg regner med at det ender med mye knall og fall som det gjorde med når Kristine var ute på ski tur for første gang.

I dag har jeg vært på jobb igjen som jeg liker så godt. Har blitt mest dokument arbeid i dag men jeg fikk også tid til å snakke med noen pasienter før jeg ble kjørt hjem av Kristine. Før jul var det snakk om å utvide min stilling med 2 dager pr uke og jeg håper dette lar seg gjøre. Jeg får ordinær lønn så dette er ikke noe snakk om Nav opplegg der jeg ville ha fått lønn mellom kr 10-20 pr time. Nei takk da hadde jeg heller blitt hjemme. Jeg har jobb hjemme også som kokk og regnskapsfører som jeg bruker mye tid på. Å lage mat er noe av det beste jeg liker å gjøre. Jeg har også et fast treningsprogram jeg følger hver kveld hjemme, det tar ca 1 time å gjennomføre med øvelser for nesten hele kroppen. Formålet med treningen er at jeg en dag kun kan bruke krykker og slenge rullestolen inn på loftet, men dette er nok en veldig lang vei å få gjennomføre. Men jeg har blitt mye sterkere i overkroppen og det benet jeg har litt følelse i.


Jeg hadde ikke klart et passivt liv i en rullestol og sett på andre gjøre ting jeg kunne gjøre selv.