Marthes-mat blogg

fredag 7. februar 2014

Livet er herlig

Kjære Dagbok
Livet er herlig sier jeg, tull vil noen andre mene. Hvis man bare ser andres problemer og svakheter så da forstår jeg hvorfor noen mener at livet ikke er herlig å leve.

Når jeg, Kristine og Lille Maria er med på den ukentlige handleturen. Maria som sitter på fanget mitt når jeg ruller rundt i butikken for å hjelpe meg med å finne det vi skal ha. Så hender jeg merker tvilsomme blikk fra andre kunder som sikkert tenker at jeg utnytter et lite barn som min assistent. Dette er selvsagt ikke sant for Kristine er min MPA assistent. Men Maria elsker å hjelpe til og liker å sitte på når jeg ruller rundt i store butikker.

Livet er herlig sier jeg, men du sier kanskje til meg: Det kan du ikke mene på alvor du som er bundet fast i DEN rullestolen. Det er dette jeg ikke helt forstår, hvorfor skal min rullestol hindre meg at jeg syns livet er herlig å leve?

Livet er herlig sier jeg, men du kanskje bare rister på hodet og tenker at den unge kvinnen i DEN stolen ikke forstår noen ting. Hun trenger virkelig hjelp til å takle livet sitt tenker du videre mens du haster i vei mot ditt mål.

Livet er herlig sier jeg, ser ikke på stolen som en hindring når jeg vil gjøre alt jeg vil. Jeg syns det er så synd at enkelte ser på oss i rullestol som hjelpeløse noe vi ikke er. Men i andres menneskers øyne er vi det.

Livet er herlig sier jeg, endelig kan jeg få arbeide som sykepleier 1 dag i uken som jeg er utdannet til. Min arbeidsgiver var litt bekymret for at jeg ikke skulle klare mine arbeidsoppgaver i begynnelsen men nå er han så fornøyd med meg at han snakker om at det er en stor mulighet jeg kan få 2 dager i uken senere.

Livet er herlig seier jeg og ønsker at dere friske mennesker tenker på oss på en annen måte og ikke ser på oss som hjelpeløse mennesker.


Livet er herlig sier jeg og ønsker dere alle som tar dere tid til å lese hva jeg skriver en god uke.