Marthes-mat blogg

fredag 20. desember 2013

Livet i huset i skogen



Kjære Dagbok
I dag har jeg min 27 års bursdag. Pappa bruker alltid å si at han fikk meg i julegave. Jentene i huset overrasket meg forrige lørdag. Jeg fikk ikke vite før noen timer før vi skulle reise at jeg måtte på badet og få på meg fine klær. Jentene inviterte meg ut på middag og vin på en restaurant. Vi spiste en kjempegod middag. I dag som er min dag har jeg fått 4 små pakker som jeg skal åpne i kveld. Jeg har mistanke til at jentene har enda en overraskelse til meg i dag. Har ikke klart å få lurt det ut av noen av dem.

Julen nærmer seg med raske skritt og vi er nesten i rute, har igjen noen småting vi skal ta i helgen. Vi skal ha familiemiddag og i år blir vi 18 personer som skal spise middagen her juleaften. Julenissen kommer også hit med pakker etter vi har spist.

Gjestene som bor langt unna begynner å komme i kveld og i helgen. Min søs og Anders kommer på søndag. Mamma og pappa på mandag. Mamma og søs skal hjelpe til med det siste arbeidet med julemiddagen de mener jeg trenger litt pause fra all matlagningen og kan nyte julen som den skal gjøres.

Alle gjestene og de fleste av jentene i huset skal i kirken juleaften. Men jeg og Kristine blir hjemme for å passe på maten holder seg varm til de kommer tilbake. Har egentlig ikke lyst på noe tur i denne kvelden og det hadde heller ikke Kristine.

Det eneste vi mangler for å komme i julestemning er snø, ikke slik som nå glatte veier og lite snø. Men det får vi ikke gjort så mye med.