Marthes-mat blogg

torsdag 1. november 2012

Jeg hater snø og kulde



Kjære Dagbok
Jeg hater snø og kulde fordi dette skaper problemer for meg.  Problemet med snø er at jeg kan få vansker med å komme frem med stolen min dit jeg gjerne vil en tur. Men nå bruker jeg å ha med meg Lene eller Kristine så de hjelper til så godt de kan, eller så spør de forbipasserende om de kan hjelpe å dytte hvis jeg skulle sitte fast.

Kulde skaper også problemer for kroppen min, jeg føler at jeg blir stiv i hele kroppen hvis jeg er ute i kulden litt for lenge. Det hjelper liksom ikke å kle seg godt med varme klær, jeg fryser enda for det.

Her i huset i skogen er det snø nå og litt kulde. Når det kommer snø og kulde holder jeg meg inne nesten hele uken. Eneste gangen i uken jeg er ute er når vi jentene skal handle inn for hele uken. Da er jeg som oftest med for jeg liker å rulle rundt i butikken og finne frem det jeg har på handlelisten + litt mer som jeg får lyst på.

Når vi reiser til mine foreldre i Oslo er jeg selvsagt med. Vi skal snart på en ny tur til Oslo, tilbake til vår gamle leilighet som vi bodde i før Lene arvet huset i skogen av sin bestemor. Jeg liker meg godt i huset men savner noen ganger vår lille leilighet der vi hadde det så koselig. Men vi har den ennå for vi sover over der når vi er i Oslo.

Blir det ekstra kaldt ute varmer vi opp mesteparten av huset med vedovnen vår. Vi har mye ved i uthuset som vi har kjøpt fra en bonde her i nærheten. Det blir en helt annen varme med vedovn enn med panelovner og dessuten sparer vi vel litt på strømmen når den regningen kommer.

Akkurat nå sitter jeg å skriver handlelisten vi skal ha med oss på butikken i morgen så vi husker alt som skal bli med hjem. Syns det er best å notere opp det vi skal ha for det er så lett å glemme noe.