Marthes-mat blogg

tirsdag 27. november 2012

Forberede seg til julen



Kjære Dagbok
Ja, kjære dag da var vi der igjen, snart jul og vi begynner tidlig her i huset i skogen med å forberede oss til denne store dagen i året. I går var jeg, Lene og Kristine ute og kjøpte inn julegaver. Etterpå koset vi oss med en herlig lunsj på en kafé. Vi spiste karbonade smørbrød og te.

Vi har som vane å kjøpe inn de fleste julegavene i slutten av november så da slipper vi å stå i lang kø og høyere priser når vi nærmer oss juleaften.

Også i år på juleaften skal vi ha familiemiddagsselskap. Nyttårskvelden er det planlagt at vi skal være hos mine foreldre i Oslo. Men vi er nødt å se hvordan været blir, om det blir snø eller kulde, da blir vi her hjemme.

Maten til middagen juleaften ble også kjøpt inn i går, den ligger nå i fryseskapet. Best å være på den sikre siden å handle nå slik at vi ikke opplever at ribbe og julepølse er utsolgt når vi kommer i butikken for handle. Vi har opplevd det en gang og måtte kjøre rundt til en del butikker før vi fant det vi skulle ha.

Faren min syns det ikke var rettferdig at vi skulle spandere middagen til hele familien på juleaften så jeg fikk kr 1500 til innkjøp, av Lenes far fikk vi også kr 1500. Pengene som ble til overs skulle vi 3 jentene dele mellom oss som takk for at vi lager maten og holder dette familieselskapet.

Jeg har ikke satt opp noe arbeidsliste ennå om hvem som skal gjøre hva, men det skal jeg gjøre når vi skal ha familierådsmøte i den første uken av desember. Så det får jeg komme tilbake med her litt senere.