Marthes-mat blogg

tirsdag 7. august 2012

I disse OL tider


Kjære Dagbok
Jeg er som mange andre interessert i idrett og trening. Har den siste uken sett mer på tv enn normalt. Jeg liker best å se på idrett der kvinner deltar, men i de idrettsgrener der menn deltar ser jeg også på.

Når jeg sitter å ser på idrett på tv hender det at jeg ser øvelser som jeg har lyst til å teste ut selv og hvis jeg klarer å gjøre dette, blir øvelsen lagt i treningsplanen min. Men da må øvelsen være slik at jeg kan gjøre den når jeg sitter eller ligger.

Men tilbake til å sitte å kun se på tv som jeg egentlig ikke er min faste måte å tilbringe mine dager på til vanlig. Det hender jeg har blitt trøtt av hele greia og selvsagt sovnet foran tv når som har gjort at jeg ikke har fått sove den faste tiden om kvelden som jeg gjør.

Når vi snakker om idrett så gjør jeg hjemmetrening 1 til 2 timer hver eneste dag utenom søndager. Da tar jeg meg fri. For å gjøre mine øvelser riktig har jeg støtte og hjelp av min MPA Kristine, men Lene hjelper meg også når hun har tid til deg. Jeg begynte å trene like etter den ulykken som sendte meg rett i denne stolen og i løpet av denne tiden har jeg blitt sterk i mine armer og overkropp som gjør at jeg kan klare å utføre oppgaver alene uten å ha så mye hjelp.

Trening kan være så mye, trenger ikke å være noe som faste øvelser. Jeg liker å lage mat, da bruker jeg mine hender, armer og overkropp og dette er også på en måte trening. Istedenfor å be andre hente noe til meg gjør jeg det selv, (også trening). Nå er jeg vrang og egen og tar ikke et tilbakeslag eller nei som et godkjent svar men prøver igjen til jeg får det til. Det beste trening jeg liker er å utføre mine øvelser i basseng. Da holder en MPA assistent rundt meg så jeg kan neste gå i vannet.

Lene og Kristine og noen ganger søs liker å gjøre vanndans / ballett, synkronsvømming i vannet. Det ser enkelt ut men jeg vet at det er vanskelige oppgaver.

Nå nærmer det seg snart treningstid for meg og da må jeg avslutte her for denne gangen.