Marthes-mat blogg

onsdag 15. august 2012

Marthe og Lene på Oslotur


Kjære Dagbok
Jeg og Lene reiste tilbake til Oslo i dag tidlig. Vi er tilbake hos mine foreldre hvor vi har vår gamle leilighet. Mamma laget favoritt middagen min i dag som er fiskeboller i hjemmelaget hvitsaus, kokte poteter og kokte grønne erter fra boks.

Kristine og kjæresten hennes er igjen i huset i skogen. De hadde ikke noe lyst på Oslotur i dag. Stine er med oss, hun er så rolig når hun ligger i buret sitt. Nå har hun funnet frem til sin gamle soveplass i sengen vår.

Lene har noen privat saker å gjøre i morgentidlig og når hun er ferdig med det  kommer hun hit å henter meg for jeg skal på Smart Club å handle det som jeg ikke får kjøpt på Lillehammer. Det er vegetarmat, Robinson burgere. Jeg skal handle 30 pk a 2 stk. Da har vi mange middager, men det er mest jeg og Kristine som spiser dette. Med salatblanding og eller potetsalat er dette kjempegod mat.

Lene har vært på Meny å handlet inn litt mat til oss for her i leiligheten er kjøleskapet helt tomt. Vi tenkte å kose oss med gode snitter i kveld ettersom vi er alene her. Det er litt trist å tenke på at jeg aldri mer skal bo her fast, men bare når vi er besøk hos mine foreldre og hvis Lene må arbeide på oppdrag i Oslo.

Nå skal jeg krype opp i sengen og slappe litt av for jeg kjenner at jeg har fått igjen smerter i kroppen. Det er litt for tidlig å ta noen smertestillende medisin for da kommer jeg til å sovne i løpet av 1 time. Men det å få lagt seg ned på sengen og slappe helt av er også godt.