Marthes-mat blogg

søndag 15. april 2012

Savner Lene


Kjære Dagbok
Vi kom til huset i skogen ved Lillehammer i ettermiddag kl 15:30, jeg og Kristine. Lene kommer etter på toget torsdagskvelden. Hun skal ha fri på fredag og den neste uken. Ja jeg savner kjæresten min Lene, men det er bare 4 dager til hun kommer etter så det overlever jeg.

Kristine liker best å gjøre sine studieoppgaver i huset i skogen for her er det helt stille så hun får konsentrert seg bedre enn i Oslo. Hun arbeider med sine oppgaver 5-6 timer pr dag.

I morgen skal vi ut å handle inn og da reiser vi til Mega på Lillehammer. Jeg skal lage en 10 liters kjele med grønnsakslapskaus i morgen så vi har deilig mat. Kristine liker lapskaus uten kjøtt i henne også. Den kan vi ha til middag og spise på brødskive om kvelden.

Jeg har tatt med meg noe arbeid jeg skal jobbe med så da går tiden fort. I tillegg til at vi har planlagt å lage mat sammen.

Stine er med, reiser ikke bort uten at pusen min er med hit. Hun også liker dette huset meget godt. Hun løper frem og tilbake i stuen nå og har det riktig artig. Jeg har kokt torsk som Stine har fått til middag.

Leieboerne i kjelleren har satt på badstuen vår så den begynner å bli varm. Jeg og Kristine skal ta oss badstue og en herlig varm dusj etterpå. Når vi kommer varme i kroppen skal vi kose oss med Peppes pizza før vi kryper opp i hver vår seng og slapper av til vi sovner. Noen ganger sover Stine hos meg, andre ganger i sengen til Kristine. Jeg vet ikke hvor hun vil sove i natt.

Leieboeren nede i kjelleren hadde også tent opp i vedovnen vår da vi kom til varmt hus. Han og jenta hans er virkelig snille som gjør dette når vi kommer. Jeg sa til han at de kunne bruke badstuen når vi er her og det ville dem så gjerne etter de har vært ute på en treningstur i morgenkveld.

Jeg tror at jeg slappe av når jeg er ferdig med å skrive. Det tar på kroppen min kjøreturen fra Oslo og hit opp som er 18 mil. Det bruker vi i underkant av 4 timer med spisepause på 30 min. I dag spiste vi middag underveis. Vi spiste skinkestek, poteter og grønnsaker med en god saus og tyttebær.