Marthes-mat blogg

tirsdag 10. april 2012

Borte bra hjemme best


Kjære Dagbok
Vi kom oss hjem med fly i går, men det var stor overgang fra varmen og komme tilbake til kulde i Oslo. Vi var selvsagt innom Duty Free på Gardermoen og handlet den taxfrie kvoten vi kan ha med oss inn i landet.

Da vi var hjemme igjen i vår lille leilighet ble Stine så kjempeglad for å se oss at hun danset rundt på gulvet før hun sovnet med meg og Lene i sengen litt senere på kvelden.

I dag har jeg ligget og slappet av i sengen mesteparten av dagen. Kristine og Lene reiste tidlig i dag, begge har full timeplan denne uken. Neste uke snakket Kristine noe om at hun skulle ha studieoppgaver hjemme igjen så da tenker jeg at vi reiser nordover igjen. Men Lene skal ha vakt neste uke så da kommer hun etter på toget når hun skal ha sine 2 ukers fri.

Kristine liker best å jobbe med sine studieoppgaver i vårt hus i skogen for der oppe er det helt stille, mens det er det ikke her.

Da Kristine kom hjem noen timer før Lene i dag hadde jeg kommet meg opp av sengen og satt på meg joggedressen. Mamma sa hun kunne komme å hjelpe meg i dusjen i dagtidlig men jeg dusjet i går kveld og ettersom jeg skulle være hjemme i dag hoppet jeg over morgendusjen. Jeg skal dusje i kveld så det tenkte jeg fikk holde denne gangen.

Kristine hadde kjøpt med seg en stor pizza som vi stekte og spiste til middag i kveld. I kveld har jeg og Kristine også vært ute på en kort handletur for vi måtte handle inn litt brød, pålegg, frukt og grønt for det var vi tomme for.

I morgen skal jeg til mamma for vi skal lage en 15 liters kjele med lapskaus som vi deler etterpå. Da vet jeg at Kristine kommer til å bli glad for hun elsker den lapskausen vi lager.

Nå er det snart for meg å få på meg trenings tøy og begynne med hjemmetreningen sammen med Kristine som passer på at alt går etter planen. Lene har reist til søs for de skulle trene sammen noen timer i kveld med kampsporten.