Marthes-mat blogg

søndag 15. juli 2018

Naturistferie



Kjære Dagbok
I år ble det igjen gjensyn med vårt ferieparadis i Spania. Alle vi som bor i kollektivet huset i skogen har vært der i 2 uker. Vi kom hjem på mandag. Som du vet fra før har mine foreldre sommerhus der som vi låner når vi er der nede. I år flyttet mine foreldre inn i huset i skogen for å se etter huset og de søte pusene vi har.

Jeg vil gjerne minne på at naturisme har ingenting med sex å gjøre. Å være naken i solen og vannet er helt herlig. Stranden her er helt fantastisk fin plass for barn og voksne. Standen har egen badevakt for å se etter at ingen lider overbelast. Men når badevakten går av vakt kl 19:00 på kvelden vil jeg ikke anbefale at voksne tar med barna til dette området. Da blir stranden omdannet til rene sexklubben. De aller fleste vet om det men ingen gjør noe for å stoppe aktiviteten.

Vi delte på hvem som skulle være kokk for å lage middagen på grillen om kvelden.
Men vi spiste også lunsj og middag ute på vårt favorittsted en hamburgerbar som vi lærte å kjenne for 2 år siden. De har god mat og moderate priser.
Det ligger en liten butikk inne på området men de har mest brus, øl, is og lettvin mat å selge så vi handlet på et torg som ligger i passe gang av sted unna.
Når vi handlet mye ble alle varene kjørt hjem til oss av et bud som arbeidet for torget.

Barna våre er opplært i naturisme og storkoste seg like mye som oss voksne med aktiviteter vi holdt på med i og utenfor bassenget.
Etter min mening syns jeg det enkelte dager var mer enn varmt nok opp mot 40 grader. Da var det godt å sitte inne med aircondition på satt. Et av barna fant ut å steke egg på en glohet sten og det fungerte helt fint. Egget ble sterkt i solen. Om det var spiselig vet jeg ikke for det stekte egget ble fjernet like etterpå.

Min søster og ektemannen kom ned til oss den siste uken for da hadde de ferie og deres datter ble så glad når de kom. Hun er ei skikkelig pappajente.

Vi kom hjem på mandagskvelden og på tirsdag ble det bestemt at 2 av barna, jeg og Kristine skulle kjøre til min søster i Bærum for å bli med på handletur til Svinesund på torsdag. Vi kjørte nedover på onsdag, overnattet hos min søster og handlet bilen full på torsdag men vi kjørte direkte hjem etterpå og kom hjem langt ut på kvelden.
Jeg og barna lå oss fort i køya etter først litt mat for vi var både trøtte og slitne etter den turen.

Kristine elsker å kjøre bil så hun syntes dette ikke var noe lang tur å kjøre nesten 30 mil. Vi stoppet 4 ganger underveis for pause og spise litt av nistepakken vi hadde med oss. Middagen kjøpte vi på en kafé som hadde kjørebru så jeg kom inn. Det var ikke noe slik kjørebru på det første stedet vi stoppet så der kom jeg ikke inn. Da var det bare å lete etter et annet sted. Jeg tenker slik at når de ikke har kjørebru for rullestoler så ønsker ikke spisestedet besøk av oss i rullestol. Vil de tape penger på oss blir det deres sak og ikke våres.

Resten av uken har vært brukt til å slappe av og det blir det sikkert i uken som kommer. Det er ikke mye en orker å gjøre i denne varmen. Jeg håper det kan komme regn i noen dager for da blir været mye friskere etterpå.

Ønsker alle mine lesere fortsatt god ferie