Marthes-mat blogg

søndag 3. juni 2018

Sommeren i skogen



Kjære Dagbok
Endelig kom sommeren med full styrke. Her i skogen har vi fått på oss Evas badedrakt når vi er ute i solen. Blomstrene spirer opp av vinterjorden og blomstrer i alle regnbuens farver. Blomsterenga som er barnas favorittsted begynner å bli full av ville blomster.

Maria og Tanja har begynt konkurranse om hvem av dem som leverer den fineste buketten til oss. Jeg syns begge er like fine og begge får ros for det. Litt bonus blir det også for dem, jeg betaler dem 10 kroning hver dag de kommer med blomster til meg. Barna er flinke med å spare når de får ekstra penger, de slippes rett på spareboksen de fikk i julegave.

Noe nytt som har blitt populært for barna er når Lene og Kristine tar med seg barna på fisketur. Det er noe de liker meget godt og det de får legges i fryser eller vi griller fisken til middag. Men meg og min datter vil dem ikke ha med seg for da vet de at fisken vil komme fort ut i vannet igjen. Vi som er vegetarianere vil at dyrene skal få leve og ikke spises opp av oss mennesker.

Vi er fullstendig klar over brannfaren ved bruk av kullgrillen men vi tar sikkerheten i høysetet. Vi har vannslangen og flere bøtter med vann i nærheten om noe skulle skje. Vi har også en stor elektrisk grill som vi har brukt i dag. Det som er fordel med den elektriske er at da får vi jevn varme på maten.

Jeg liker meg om sommeren når det er varmt men nå syns jeg at den grensen er nådd. I går ettermiddag i solveggen var det 44 grader her. For varmt for meg i solen å jeg og noen andre trakk oss bort i skyggen.
Maria og Tanja fant på at de skulle avkjøle de som lå i solen og pøste på dem med iskaldt vann fra haveslangen til mye rop og skrik med det samme det kalde vannet traff solvarme kropper. Men rop og skrik ble erstattet med mye latter for det var virkelig litt av en scene å se på da dem plutselig spratt opp fra solsengene.

Jeg har tatt meg skikkelig i nakken og nå skal jeg love deg min kjære dagbok at jeg skal fortelle deg mer fra livet i skogen enn jeg har gjort i det siste. Ha det bra til vi ses igjen min kjære dagbok