Marthes-mat blogg

tirsdag 14. mars 2017

Sykehuset i skogen



Kjære Dagbok
I går og i dag har jeg fått godt bruk for min sykepleie utdannelse med syke barn i huset. Våre tvillinger ble syke på mandagskvelden og har ligget nesten rett ut i køya i 2 dager med vondt i hode, kvalm og frysninger. Huslegen har undersøkt dem og mener det bare er et virus om blir borte på få dager.

I går ble de 2 andre barna her i kollektivet også syke så de også har ligget i køya i dag. Her har Kristine vært tjener og kokk

Barna har fått frokost, lunsj, middag og natt mat på køya. Pluss mye drikke i form av te og varm saft. Jeg har lest eventyr for dem fra bøkene til Asbjørnsen og Mo. Men heldigvis ser det ut i kveld at de begynner å bli bra igjen. Var ute av køya for å spise middag sammen med oss.

Sjekket feberen i går kveld og da var den på litt over normal verdi på begge 2. De fikk Paracet i går kveld slik at de skulle få sovne fort.

De er ikke bortskjemt med god omsorg der de kommer fra. Der ble ikke sykdommer tatt så alvorlig. Men nå er de hos oss og da får de oppleve noe helt annet enn i sitt forrige unge liv. Jeg skal komme tilbake med mer fra deres barnehjem i Øst-Europa senere.

Lene Christine har kommet hjem fra arbeidet så nå har hun overtatt omsorgen for barna mens jeg har valgt å legge meg i køya for å slappe litt av. Har selv begynt å bli frossen og vondt i hodet men kvalm er jeg ikke. Håper det ikke er noe langvarig for mitt vedkommende.

Barna våre har noen underlige matvaner som jeg skal fortelle deg om senere. Nå hører jeg at de gjerne vil ha et varmt krus med kaffe og det får dem av oss. Et krus om dagen er ikke mer skadelig enn mye annet vi spiser. De vil gjerne ha litt kaffe etter vi har spist middagen. De har nok lært av meg på det feltet.

Nå skal jeg passe på å få hvile litt mens jeg kan