Marthes-mat blogg

søndag 20. oktober 2013

Lenes bursdag



Kjære Dagbok
I går kveld feiret vi Lenes bursdag. Hun fylte 28 år midten av uken og vi bestemte oss for å lage selskap for henne i helgen. Min søster og mannen hennes kom til oss på fredag, det samme gjorde Kristines og Marias far og tante.  På lørdag kom også Lenes familie til oss.

Jeg og Kristine ble kastet ut fra kjøkkenet fordi min søster og Nadya skulle stå for å lage selskapet til Lene og middagen vi skulle spise. Min søster hadde med seg en stor benfri skinkestek med tilbehør som vi spiste til middag.

Jeg hadde baket marsipankake, mens min søster hadde baket, sjokoladekake, eplekake og stor kringle med jordbærsyltetøy inni. Min søster og Nadya laget så fine snitter med alt mulig godt pålegg på så vi spiste nok mer enn vi burde.

Lene fikk fine gaver av oss alle, kun nyttige gaver som hun har bruk for. Maria fikk også en gave fra ”onkel Viggo” det var en video med Gråtass traktoren som hun har sett på mange ganger nå på sin tv hun har på sitt soverom.

Nå har alle gjestene reist hjem og vi er alene igjen. Godt at vi får besøk men det er også godt at det blir stille og rolig igjen her hjemme. Det ble igjen mye mat fra middagen og selskapet som vi har spist i dag og sikkert vi kommer til å spise opp i kveld.

Med Kristine og Maria i vårt hjem kommer ikke noe av maten vi ikke orker å spise opp blir kastet. Dette spiser de opp.