Marthes-mat blogg

søndag 28. juli 2013

Jeg og Lene på kose tur



Kjære Dagbok
Vi kom hjem til huset i skogen sent på søndagskvelden. Søs og Anders kom etter på mandag med Nadya og hennes søster og ble her til tirsdag. Tirsdagskvelden kjørte søs og Anders Nadyas søster hjem til Trondheim. Nadya var også med oppover. De kom ned igjen fra Trondheim i går.

Søs og Anders kjørte tilbake til Oslo i etter frokost og tok med seg Nadya og Kristine for å kjøre dem til OSL for de skulle ta fly til Stavanger for å besøke Kristines familie som bor der. Jeg og Lene kjørte etter dem men vi kjørte direkte til vår lille leilighet hjemme hos mine foreldre. Der skal vi være til torsdag eller fredag alt ettersom når Kristine og Nadya kommer hjem fra Stavanger for dem skal sitte på med oss hjem. Jada, Kjære Dagbok, Stine er også med oss hit. Vi reiser ikke fra vår søte pus hele uken vi skal være her. Mens vi var i Spania var Stine på ferie hos Lenes far og samboer.

Mamma hadde laget favoritt middagen min da vi kom hit så vi skulle slippe å begynne med middagen. Favoritt middagen min er bl a fiskeboller i hjemmelaget hvit saus med kokte grønne erter og poteter. Veldig god middag på oss i dag. Lene har tatt på seg 2 nattvakt for ei venninne som ville ha fri så hun skal jobbe natt til tirsdag og natt til onsdag. Da blir jeg og Stine alene hjemme men det blir bra jeg klarer meg fint. Fikk tilbud av søs at jeg kunne sove over hos henne i disse 2 nettene men jeg sa nei, mye bedre å være her så da kan jeg gjøre som jeg selv vil. Og samtidig tenke tilbake på den tiden før Kristine kom inn i våre liv da var jeg alene mens Lene var på UIO eller jobb.

Jeg har tatt med meg noe kontorarbeid hjemme fra så jeg skal nok ikke kjede meg når jeg er alene på kvelden og om dagen når Lene må sove etter nattvakt og være utvilt til neste vakt.  I morgen skal vi ta oss en liten handletur til Meny der vi brukte å handle før for å handle inn mat så vi slipper å tigge mamma om å få låne det eller det som vi trenger her. Vi liker best å klare oss selv og jeg skal selvfølgelig være kokk for oss denne uken vi er bare oss 2 her.

Vi har ikke planlagt noe mens vi er her alene, bare slappe av og masse kos blir det nok. Vi tar det som det kommer.