Marthes-mat blogg

torsdag 2. mai 2013

Jentegjengen på Oslotur



Kjære Dagbok
Denne uken har vært stille og rolig for oss. Ettersom Lene har fri denne uken har min MPA assistent Kristine fri for da er det Lene som hjelper meg. Men denne ordningen må jeg endre for Kristine kjeder seg når hun ikke har noe hun kan hjelpe meg med. Så nå har jeg endret slik at Kristine jobber 4 timer pr dag og fri hver helg og den arbeidsordningen er hun kjempefornøyd med.

Tirsdagsettermiddag da Nadya kom hjem fra jobb, bestemte vi oss for å kjøre inn til Oslo til vår lille leilighet hos mine foreldre. Nadya skal egentlig jobbe på onsdag med ettersom det var helligdag var jobben stengt denne dagen. Så vi kjørte kl 17:00 fra huset i skogen og  var hos mine foreldre kl 20:45 men da hadde vi hatt niste / tepause og handlet litt underveis. Søs kom over med kjempestor pizza til oss hun hadde laget. Den besto av 4 forskjellige deler med smak. Hun bor bare 15 min fra mine foreldre.

1.mai var hele jentegjengen og søs i Oslo sentrum bl a på Youngstorget da statsministeren holdt sin tale Jeg hadde ikke noe lyst å være med og ble hjemme  for å slappe av. Men jeg laget middag til dem kom endelig hjem langt ute på ettermiddag. Med jentegjengen mener Lene Christine, Kristine og Nadya (+meg) 

Lene tok på seg nattvakt så hun jobbet til kl 08:00 i dagtidlig og har sovet mesteparten av dagen i dag. Kristine og Nadya har vært en tur i Sandvika i dag og besøk noen butikker. Jeg har ikke gjort noe annet i dag enn å lage middag for å lage mat liker jeg godt.

I morgen skal vi på handletur til Svinesund. Søs skal også være med så Nadya blir med henne. Kristine er vår sjåfør, hun skal kjøre for det liker hun veldig godt å kjøre. Har satt opp handleliste men det blir nok mer enn som står der. Vi skal innom polet også når vi er der for å kjøpe god billig vin med oss hjem.

Etter planen skal vi kjøre tilbake til huset i skogen på søndag etter lunsj. Lørdag skal vi alle på naturistbading og jeg skal trene i vannet med Kristine eller Lene som hjelper. Ikke bestemt ennå hvem som gjøre det.