Marthes-mat blogg

torsdag 21. februar 2013

Sort tunnel



Kjære Dagbok
Noen ganger er som jeg faller inn i en sort tunnel, jeg klarer ikke å tenke normalt eller finne ord som jeg kan gjøre så jeg kan bruke til noe nyttig. Jeg har det veldig bra rundt meg og kjærest som vet om dette og tar hand om meg når jeg er i denne modus.

Det er lenge siden forrige gangen jeg hadde slike følelser men når jeg føler jeg faller inn i en slik sort tunnel trekker jeg meg unna de andre i huset og kryper under dynen og gjemmer meg der. Lene og Kristine er inne hos meg og ser om alt er ok. De vet at når jeg gjør dette vil jeg være alene sammen med bamsen min. Det hele er over i løpet av 2-3 dager, da er jeg helt ok igjen.

Lene bruker å krype under dynen til meg og holde rundt meg og trøste meg når jeg er der inne. Jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten Lenes gode støtte men nå er hun noe helt spesielt for meg. Gode Lene.

Det er ikke lett å forklare dette med sort tunnel men jeg føler meg helt ute av stand til å gjøre noe som helst i noen dager. Det beste når jeg er slik er å slappe helt av i sengen og la tankene flyte sa en lege til meg. Dette med sort tunnel har oppstått etter bilulykken og jeg havnet i en rullestol.

Nå er jeg ute igjen av den sorte tunnelen og håper det blir veldig lenge til neste gang jeg faller inn igjen. Nå er jeg igjen i kjempegodt humør og vil være sammen med jentene i huset.

Nå er jeg og min MPA assistent Kristine i gang med å planlegge hva vi skal gjøre i helgen. Dette skal jeg fortelle i Dagboken min senere. Første som står på planen er handleturen vi skal ut på i morgen. Vi handler inn til huset en gang pr uke som oftest fredag men noen ganger på torsdag.

Ha ei fin helg alle mine lesere.