Marthes-mat blogg

søndag 8. juli 2012

Jentegjengen på nakenferie i Spania Del 2


Kjære Dagbok
Vi har ikke gjort så mye siden sist gang jeg skrev i Min Åpne Dagbok. Vi har slappet av i solen, her hjemme og på stranden. Jeg har dessutten fått trent mye i vannet, 2 timer pr dag. Vi har blitt hel brune over hele kroppen, her er det ingen hvite striper etter bruk av bikini eller badedrakt.

Vi hele jentegjengen har vært ute på handletur. Der måtte vi ha klær på kroppen for handlestedet ligger utenfor naturist stedet. Jeg, Lene og Kristine fikk kjøpt oss rimelige t-shorter, truser og joggedresser. Joggedressene er av tynt stoff så det passer best å bruke de innendørs.

Etterpå var vi på den hamburger baren vi spiste mange ganger hos i fjor, men nå var det nye eiere som hadde overtatt. Vi var 5 jenter som spiste stor hamburger med pommes frites, salatblanding og 0,5 l Cola. For dette måtte vi betale 110 euro for som tilsvarer rundt kr 850,-. Vi syns dette var svindyrt og kan forstå med slike priser så var nok det grunnen til at baren ikke hadde så mange gjester.

Så vi har laget maten vår selv for vi syns dette var for mye å betale, men en gang i blant kan man betale så mye. På turen hjem løp Lene og Kristine inn i en matbutikk og kjøpte 4 store pizza som kostet 30 euro som tilsvarer rundt kr 230,- Disse har vi spist opp i dag, kjempegode var dem.

I morgen skal jeg og Lene sammen lage middagen. Da blir det grønnsakssuppe med små kjøttboller. Men det blir etter strand og etter vi har koset oss i bassenget.  Vi avslutter alltid dagen med et glass vin ute på verandaen før vi skal sove. Men med denne varmen her nede er det også problem med å sove så vi bruker bare et tynt laken over oss hvis vi ikke da sover uten noe over oss. På mitt rom er det 2 store dobbeltsenger hvor jeg og Lene i den ene sengen og Kristine og Nadya i den andre. Søs og Anders har eget lite soverom. Mamma og pappa har også eget rom.

Jeg er tilbake med rapport herfra i løpet av neste uke. Ha det bra alle mine lesere.