Marthes-mat blogg

mandag 25. desember 2017

Jul i skogen



Kjære Dagbok
Det er stund siden jeg skrev til deg, men nå har jeg tatt meg selv hardt i nakken for å endre på min boble status.

Lenes lille-søster Elin (30) døde 6 november etter kort tids sykdom og dette har preget oss alle siden det skjedde. Hun bodde hos oss sine siste 6 måneder av livet sitt. Barna våre var oppført i hennes testament som arvinger og hun hadde skrevet et langt brev til oss om livet sitt som vi har tatt godt vare på.

For Elins skyld feiret vi juleaften 21 oktober ettersom vi hadde mistanke til at hun ikke var her i går aften. Hun ble overrasket og glad for at vi hadde gjort det. Vi hadde julemat og satte opp juletreet og alt som har med julen å gjøre.

Juleaften har vi alltid fest for familie og venner men i år ble det bare middag for den nærmeste familie da vi ikke hadde noe lyst på julefest etter vi har mistet en god venn.

Barna og vi voksne fikk gode nyttige julegaver som vi hadde ønsket oss.
Barna ønsket seg klær, lego og tegnesaker og det fikk dem, pluss noe annet de holdt på å spare penger til. Stereoanlegg med dab radio, cd og usb spiller så de kan spille musikk bedre enn fra en liten cd spiller når de har sine dansefester.

Vi har fått en ny beboer. Elins beste venninne har flyttet inn til oss fordi hun hadde det ikke så godt hjemme hos sin mor og stefar. Hun er akkurat operert for en sykdom og da trenger hun fred og ro og ikke ei mor og stefar som maser og ikke er snille mot henne. Alle barna her har blitt så glade i henne at de har begynt å kalle henne for tante.
Skal fortelle deg mer om henne senere.

Vi blir i huset i skogen denne julen. Har besøk av mine foreldre og søster med mann og barn. Nå skal vi nyte julen med minst mulig arbeid.
Da vil jeg få ønske mine lesere god jul.