Marthes-mat blogg

søndag 3. januar 2016

Julen 2015



Kjære Dagbok
Juleaften hadde vi familie og venner til middag. Vi var totalt 25 personer her hos oss denne aften. Julenissen kom også på besøk til oss med masse gaver mest til barna men vi voksne fikk da noen også.

Romjulen var det kun oss og noen familiemedlemmer her hos oss. Jeg følte meg sliten så jeg tok meg noen dager i køya for å slappe helt av. Det gjorde godt. Julen er barnas tid så vi hadde det meget hyggelig sammen med dem gjennom lek, spill og matlagning som de elsker å være med på. Når de er med å lage maten så syns de at den smaker også mye bedre.

Nyttårsaften var familie og noen venner her hos oss til middag. Vi spiste kalkunbryst, ovnsbakt ørret og vegetargryterett. Etter lunsj fikk denne dagen barna oppdrag å finne igjen 4 små gaver som Kristine hadde gjemt rundt i huset aftenen før. Barna fikk vite at alle 4 gavene måtte letes frem før noe nyttårsgave ble utdelt. Barna hadde det gøy i noen timer da de var høyt og lavt på jakt etter gavene. Da alle de 4 gavene ble funnet så ble de åpnet og der lå en papirlapp at de fikk frukt og 1 Lego-eske hver seg.

Barna fikk frokost på køya i hele romjulen og kunne selv bestemme når de ville stå opp for dette var deres ferie, men de hadde ikke mye tid å tilbringe i køya så de var oppe rundt kl 10-11 tiden. Frokost på køya får barna i helgene også. De må levere inn liste hva de vil spise og får akkurat det de ønsker.

Tirsdag begynner skolen igjen noe de gleder seg til å treffe sine venner etter lang juleferie. Til helgen er det russisk juleaften som vi også skal feire her i huset med russisk middag og selvsagt julegave til barna.

Jeg kommer tilbake til dette i neste innlegg.
Jeg vil ønske alle mine lesere av min blogg Godt nyttår.